Pages - Menu

duminică, 4 ianuarie 2015

Vacanţă în Belgia

Se apropia Crăciunul iar eu nu aşteptam precum alţii sărbătorile doar ca să primesc cadouri,nu mi-am pus dorinţe de acest fel.Imi doream doar acele zile  petrecute alături de cei dragi în tihna familiei,îmi doream multă sănătate pentru toţi şi să ne bucurăm unii de alţii cât mai des.
Probabil c-am fost cuminte pentru că  nişte oameni minunaţi ne-au invitat să petrecem Crăciunul  în Belgia.A fost o experienţă minunată şi vreau să le mulţumesc atât lor cât şi surorii mele pentru asta.
Timpul s-a scurs foarte repede şi am încercat să vedem cât mai multe locuri,dar să ne bucurăm şi de întâlniri cu alţi români,cu care am petrecut clipe minunate.
Belgia nu are o suprafaţă foarte mare şi nici o populaţie impresionantă ca şi număr,dar are o frumuseţe aparte.Iţi dă acea senzaţie de primitor ,de „bine”,chiar de-i vorba de cladiri impozante ori cu un aer boem.
Belgia este împărţită în trei regiuni,Flandra-comunitatea flamanda,Valonia-comunitatea francofona si Bruxelles care este ca un fel de „insula” în care limbi oficiale sunt atât flamanda cât şi franceza.
Primul loc vizitat a fost Anvers-Antwerpen ,unul din cele mai mari porturi ale Europei,care neoficial este capitala Flandrei.O placere să colinzi pe străduţele istorice,muzee de arta ori muzee ale ciocolatei,biserici care adăpostesc adevărate opere de artă(sa nu uităm de vestita şcoală de pictură flamandă), ori cladiri cu sculpturi care-ţi rămân multă vreme pe retină,prăvălii care se încadrează armonios în peisaj şi care te tentează cu celebra ciocolata belgiană,cu un gust inconfundabil,cu cele peste 500 de sortimente de bere,dantelării  fine ori incredibile diamante.

Fie că e vorba de cladirea monumentala a garii,Primărie sau biserici,toate atrag privirea cu ceva deosebit.
In Piaţa centrala –Grote Markt,stilurile arhitecturale se îmbina în mod armonios.

Catedrala Fecioarei Maria cu un stil gotic impresionant şi cu un turn de 123 de metri  care face să fie cea mai înaltă clădire a Anversului,adaposteste în interior picturi minunate,unele aparţinând celebrului Rubens.

In apropierea portului găsim şi o fortăreaţă din piatra care este  simbolul epocii medievale a Anversului.
La intrare,statuia haioasa a lui Gulliver ne  aduce un zambet pe buze.

Districtul diamantelor din Anvers,este una din cele mai bine pazite zone ale lumii,asta datorita faptului ca pe aici trec 84 % din diamantele brute ale lumii si 50% din cele prelucrate.

Timpul a trecut repede plimbându-ne pe străduţe,savurând ciocolata ori îngheţată ,iar când vântul rece ne-a pătruns în oase,ne-am încălzit cu un vin fiert.Băiatul care ne-a servit era român şi s-a bucurat să stea de vorbă cu noi ca să-i treacă dorul de casă.

Următorul obiectiv de vizitat a fost Atomium,o constructie  interesanta,care iniţial a fost construită pentru expoziţie.Acum acolo se gaseşte şi un restaurant,iar de la cea mai înaltă sferă se desfăşoară o privelişte spectaculoasă asupra oraşului Bruxelles.

Apoi prin parcul din apropiere,am ajuns la Palatul Regal.

Parcurile încă şi-au păstrat verdele puternic şi în miez de decembrie.Pot doar sa-mi închipui frumuseţea lor în alte anotimpuri.

Am profitat de o dimineaţă rece dar însorită pentru a vizita şi parcul din Tervuren,o comuna din  Brabantul Flamand,în apropierea Bruxellesului.

Aici se afla şi Muzeul Africii de Sud,care la ora aceasta era în renovare.
Parcul se întinde pe o suprafaţă imensă şi este un loc minunat pentru relaxare sau plimbare.

In Bruxelles am vizitat Comisia Europeana,acolo unde lucrează prietena noastră.,un birou modest,chiar daca functia ocupata este una importanta.De la etajul 20 al clădirii am avut o panoramă superbă asupra oraşului.Din păcate pozele nu sunt prea reuşite.

Mi-a plăcut moto-ul gasit în birou „Schimbarea e singura constantă”.

A urmat apoi vizita la Parlamentul European,care mi s-a părut foarte interesantă.Nu puteam să ratăm aşa ceva în Bruxelles.
Cei 751 de deputati ai Parlamentului European,reprezinta interesele(sau  ar trebui sa facă asta) a 500 de milioane de locuitor din cele 28 de state membre.

Am ajuns la timp în Piaţa Primăriei pentru un spectacol de muzică şi lumini.

In Leuven sau Louvain,un oras din Flandra,am vazut una dintre cele mai frumoase Primării din lume.The Town Hall construit într-un stil gotic impresionant,are distribuite pe suprafaţa clădirii 236 de statuete,reprezentând diferite personaje istorice ori biblice.
In apropiere se află şi St. Peter’s Church,cu o arhitectura care completeaza foarte bine clădirile din piaţă.

Si dacă tot eram pe aproape,am dat  o fugă şi până în Olanda –Eindhoven .
M-a bucurat nespus întâlnirea cu două fete dragi de pe Bucătăraş,Ligia si Any.Chiar dacă întâlnirea a fost scurtă,am dovedit încă odată că prietenia nu are graniţe şi oameni buni care să-ţi deschidă uşa şi sufletul sunt pretutindeni.

Am cunoscut şi români,băimăreni chiar,care ne-au făcut să ne simţim minunat în casa lor.
Iar gazdele noastre au fost la superlativ.

Casele lor nu sunt atât de impozabile ca şi unele „palate” de la noi,dar inspira căldura şi intimitatea unui cămin adevărat.

In Belgia gastronomia diferă în funcţie de ponderea populaţiei valonă sau flamandă.
Pentru belgienii gătitul este aproape o religie.
Gastronomia lor a avut multe influenţe străine de-a lungul timpului.
Dacă midiile ori cartofii pai sunt foarte apreciate alaturi de carbonara flamande ,o tocană de vită-preparat naţional,la fel de faimoase sunt şi celebrele waffels .
Când vine vorba însă despre ciocolată,belgienii au o adevărată pasiune,oriunde ţi-ai îndrepta privirea poţi să găseşti magazine care vând produsul miraculos.
Ciocolata belgiană nu conţine conservanţi,arome ori coloranţi artificiali,de aceea anumite sortimente au termen de garanţie câteva zile.
Ciocolata se vinde şi ambalată individual,decorată cu foiţă de aur,cristal ori oglinzi şi poate fi un dar foarte special.

Belgienii consumă mai multă bere decât vin,asta şi pentru că aici găsim peste 500 de sortimente de bere,bere produsă in vechile berarii familiale ori de către călugări la manastire.

Berea este un ingredient des folosit şi la gătit,nu doar la aperitive ci şi la supe ori la waffels.

20 de comentarii:

1. Ce vacanta frumoasa...Chiar daca timpul a fost scurt sa vede ca ai savurat fiecare clipa la maxim. Ma bucur pentru tine >:D<

2. Ce te invidiez, printeso! Mi-ai deschis apetitul si pentru o vizita pe urmele pasilor tai, dar si pentru nenumaratele sortimente de ciocolata! Nu, nu-ti face griji: daca mi s-o "apleca" de la ele, o sa am grija sa le "sting" gustul cu o bere, doua! Pana atunci insa, ma bucur tare mult pentru tine, ca ai avut ocazia sa vizitezi toate acele locuri incarcate nu numai de istorie, ci si de rafinament si bun gust! Pupici!

1. Pai in cazul acesta,ce mai astepti Imparate?Daca ti-am aratat cele frumuseti,nu-ti ramane decat sa-ti iei bilet de avion si sa savurezi locurile.Pupici

3. Grozava vacanta aiavut! <3 <3 <3 M-am delectat cu fotografiile facute de tine locurilor vizitate. Superbe de-a dreptul!
    P.S.
    De ciocolata nu mai zic nimic, doar inghit in sec.:">

1. Alina,bunatati cred ca gasim si aici,eu m-am bucurat mult mai mult de locuri si de oameni in scurta mea vacanta.Sper sa revin in vremuri mai prielnice.Pupici

4. Vezi tu, aşa cum mă cunoşti, am citit cu atenţie fiecare cuvânt, am privit pozele şi... m-am gândit că într-o viaţă omului îi este dat să meargă pe cărări pe care şi le rânduieşte cu migală dar şi pe nebănuite drumuri, neplanificate, în care să se regăsească numai şi privind un vitraliu, o floare ori gustând dintr-un anume sortiment de mâncare.
    În general oamenii se axează, în astfel de situaţii, pe cele văzute, bifând poză după poză pentru a le arăta celor ce vor să vadă lucrurile pe care doar le-au pozat dar nu le-ai simţit.
    Cum te ştiu, sunt convins că ai avut răgazul, chit că ai fost pe fugă, să pui la suflet şi minte cele privite, gustate, trăite. În definitiv acestea sunt cele care contează, cele care dau speranţă pentru ziua de mâine, cele care ne odihnesc, cele care ne bucură.
    Să-ţi fie promenada cu folos, Die, să fii sănătoasă şi voioasă şi de aici înainte pentru a ne încânta cu cele gătite, scrise, pozate şi trăite de tine! >:D<

1. Stiu Padre ca esti constiincios cand vine vorba de lectura.
      Sa stii c-au fost multe momente care n-au fost surprinse in fotografii,tocmai pentru ca nu merita risipita bucuria ori pentru ca aveam o companie prea placuta.
      Dar,am fost amenintata sa fac multe poze :)))) deci m-am conformat.
      Una peste alta,a fost o vacanta neasteptata si placuta.
      Multumesc de vizita si sa fie bine si frumos si la casa ta,sa avem iarasi vreme sa ne mai amuzam asa cum faceam candva.

2. Puteai zice şi tu că-s conştiincios la tot ce fac, o să înţeleagă lumea acum că-s doar când vine vorba de lectură. :D

3. Rectific Padre,nu ca ar conta ce crede lumea,judeca gresit doar cei ce nu ne cunosc indeajuns :))))))
      Esti constiincios,meticulos si corect in tot ceea ce intreprinzi.Cel putin asa te-am perceput eu si ma insel foarte rar in privinta oamenilor.
      Eu am ramas in urma in ultima vreme cam cu toate cele,cu lectura,cu postarile,cu bucatareala :)))))))))) chiar si cu plimbarelile.
      Dar si cand oi recupera,sa te tii :)))))

5. Superbe imagini <3 Eu nu cred ca as fi reusit sa ma dezlipesc de standurile cu ciocolata :) La multi ani, Dia!

1. Simona,crezi ca mie mi-a fost usor sa vad atata ciocolata de buna calitate peste tot? :)))) A fost o vacanta minunata.Pupici

6. Waw Dia,ai avut o vacanta pe care cred ca nu o uiti atat de usor;am ramas muta de uimire pe unde ai fost si cate ai vazut si o data cu tine si noi cei care te vizitam!!
    Eu personal iti multumesc,cu ocazia asta am vazut si eu unde se aduna europarlamentarii nostri si nu numai,ce sa mai spun de standurile cu ciocolata!!ai venit incarcata cu ceva???Pup Dia si LA MULTI ANI pe anul asta!!!

1. Multumesc de vizita si de aprecieri doamna Lulu.Adevarat,a fost o vacanta minunata.
      La intoarcere bagajele noastre au fost cam burdusite,ca doar nu era sa venim doar cu amintirile si pofta-n cui :))))
      An nou fericit va doresc si eu.Va imbratisez.

7. Doamne, Dia! Am savurat cu nesat fiecare poza, fiecare locusor imortalizat. Splendide poze, imi imaginez cum ti-ai hranit sufletul cu asa locuri minunate! Ma bucur enorm pentru tine, stiu ca muncesti foarte mult, iar o astfel de vacanta te cam "rupe" din rutina. Frumoasa incursiunea, m-am plimbat si eu virtual pe aici,minunat. Patria ciocolatei :) din nou, ma bucur mult pentru tine, cred ca poti spune ca ai avut un Craciun de vis:) si multumesc ca ai impartasit cu noi, ne-am bucurat si noi de periplul minunat! >:D< duminica frumoasa! salutari mamei!

1. Multumesc scumpa mea.Adevarat,aceasta vacanta a fost un cadou minunat si neasteptat.Imi doream atat de mult,dar nu ma gandeam ca se va intampla prea curand.Va pupacesc cu mic cu mare. :-*

8. Vaiii Dia,nu am stiut de ce ai publicat aici,frumos,si am petrecut cateva clipe placute impreuna,si altadata te asteptam cu mare drag,atat i-mi este de rusine,ca eu stau de atatia ani aici si nu am scris,pozat mai nimic despre asa locuri minunate,te apreciez ptr ce faci :* pup fata frumoasa si succès in viata ta oriunde ai fi :*

1. Te imbratisez cu drag si eu Ligiuta si tare ma bucur ca am reusit sa ne intalnim,chiar daca pentru asa scurt timp.
      Tot planuiam sa mai venim dar nu ne-a prea reusit,mai ales ca am vrea sa fie vara de data aceasta.
      Nici eu nu prea mai am timp de scris si tare rau imi pare.
      Ganduri bune iti trimit si eu,tie si familiei tale.Te imbratisez cu drag.