Pages - Menu

luni, 1 august 2016

Tort cu vişine şi cremă de vanilie



Pentru că în luna iulie cele două surori ale mele au avut aniversarea şi pentru că am petrecut câteva zile minunate împreună,nu puteam să nu le pregătesc un tort.
Dorinţa lor a fost să fie ceva simplu,care să nu-mi răpească prea mult timp,mai ales că eram în vizită la nepoata mea şi nu aveam prea multe ingrediente la îndemână.
Chiar dacă nu a fost ceva sofisticat,a fost foarte gustos,mai ales că vişinele au fost culese din propria grădină de nepoata mea.

 O combinaţie minunata de blat pufos,jeleu de vişine acrişoare şi cremă aromată de vanilie.


Ingrediente:
Blat (tava cu diametrul de 28 cm):
5 oua
150 g zahar
150 g faina
Sare

Crema de vanilie:
500 g mascarpone
1 plic budinca vanilie
400 ml lapte
1 lingura zahar
Vanilie

 Pentru stratul de visine si jeleu:
300 g visine fara sâmburi
4 linguri zahar
1 lingura faina




Mod de preparare:
Visinele le-am pus cu zahar si le-am lasat pâna ce au lasat suficient sirop.
Am tapetat forma în care am copt blatul cu hârtie de copt si am asezat visinele scurse de sirop.
Cu cât vor fi mai multe visine,cu atât va fi mai gustos.
In siropul lasat am adaugat o lingura de faina si am fiert pâna ce s-a îngrosat.
Am lasat jeleul sa se raceasca si am pregatit blatul,dupa reteta de aici.
Am pus compozitia de blat peste visine si am pus la cuptor  la 200 de grade.Dupa 15 minute am redus temperature la 180 de grade si am mai lasat 20 de minute.
Am oprit cuptorul si am lasat blatul sa se raceasca în cuptor.
Am rasturnat blatul pe un  platou iar peste visine am pus jeleul pregatit.


Cât timp  s-a copt blatul,am pregatit crema.
Am pregatit budinca din lapte si praful de budinca.Am adaugat vanilia.
Am lasat-o sa se raceasca.
Am mixat crema mascarpone cu o lingura de zahar,apoi am încorporat budinca racita.



Am pus crema deasupra tortului si am presarat putina cacao.
Am lasat la frigider sa se raceasca foarte bine,apoi l-am servit.


S-aveţi poftă !!!



4 comentarii:

  1. Urez an mulţi frumoşi şi binecuvântaţi surorilor tale, Die!
    Bag seama că tortul simplu de care zici mi s-ar potrivi ca o mănuşă, doar ştii că şi eu sunt un om simplu. :D
    Şi nu mai zic nimic, deja suntem în post, nu vreau să depăşesc măsura, că şi aşa-i vai de păcatele mele.
    Fain de tot!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Padre,iti multumesc mult pentru urari si promit sa prestez odata un tort special pentru tine.
      O fi numai bine la intalnire,dupa ce trece si postul :)))
      Multumesc de vizita si gandul bun.

      Ștergere
  2. Sa traiti sanatoase, sa aveti ani frumosi, alaturi de mama voastra! Tortul...nici nu ma uit la el... :P :)))))))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu te uita Laura,ca-i periculos :)))))
    Saru'mana pentru urari.
    Toate cele bune si la voi .Pupici

    RăspundețiȘtergere