Pages - Menu

duminică, 2 octombrie 2016

Tartă cu pere poşate în vin roşu



O bunătate este această  tartă.Imi plac foarte mult perele,iar cele poşate în vin roşu sunt delicioase,asta pe lângă faptul că au o culoare superbă.
Din vinul rămas după ce am scos perele,am făcut un jeleu minunat pentru tarta mea.Reţeta este foarte simplă,după cum veţi vedea.


Ingrediente:
Pentru blat(tava cu diametrul 26cm):
5 oua
5 linguri zahar
3 linguri ulei
4 linguri cu vârf faina
1 lingurita praf de copt
Sare
Vanilie

Pentru perele poşate:
5 pere mai mari
300 ml vin roşu dulce
200 ml apa
5 linguri zahar
Un baton scortisoara
Miez de nuca

Pentru cremă:
200 ml frisca lichida Pilos
200 g smântâna 30% grasime (Solomonescu)
1 lingura miere de albine
250 g mascarpone

Jeleu din vin:
Vinul ramas de la pere



Mod de preparare:
Am  pregatit mai întâi perele.Este chiar indicat sa le pregatiti cu o zi înainte si sa le lasati sa stea în vin peste noapte,astfel culoarea  va patrunde mai bine în ele.
Eu le-am pregatit doar azi.
Am amestecat vinul cu apa si zaharul,am pus batonul de scortisoara si le-am pus la fiert.
Am scos cotorul perelor,le-am curatat dar am lasat codita.
Le-am asezat în vasul cu vin si le-am lasat sa fiarba la foc mic pâna ce s-au înmuiat.Am oprit focul si le-am lasat sa se raceasca,dupa care le-am scurs si le-am taiat felii pe lungime.



Am pregatit apoi blatul.
Pe fundul tavii am pus hârtie de copt,iar pe margini am uns cu unt si am presarat faina.
Am separat albusurile de galbenusurile oualor.
Galbenusurile le-am amestecat cu vanilia si uleiul.
Am mixat albusurile cu un praf de sare pâna ce spuma a devenit ferma,apoi am adaugat câte o lingura de zahar.
Peste spuma de albusuri am pus galbenusurile si am amestecat usor cu o paleta.




Faina am amestecat-o cu praful de copt,apoi am încorporat-o în spuma de oua.
Am pus compozitia în tava pregatita,deasupra am pesarat miez de nuca(ar fi fost bine sa  fi pus mai mult) si am asezat feliile de pere.




Am pus la cuptor la 180 de grade pentru 30 de minute.Este util însa sa testati cu o scobitoare.
Am oprit focul si l-am lasat sa se raceasca în cuptor.
Vinul ramas dupa ce am scos perele,l-am lasat sa fiarba la foc mic pâna ce a scazut destul de mult si s-a îngrosat.
Daca nu se întâmpla asta,puteti sa folositi putina  gelatina.
Am mixat frisca cu smântâna,am adaugat mierea de albine si apoi crema mascarpone.
Dupa ce s-a racit blatul,am pus deasupra crema si jeleul din vin.
Se lasa la frigider sa se raceasca foarte bine înainte de a fi servit.
Perele vor fi foarte gustoase daca sunt reci.
Asta a fost reteta de azi.



S-aveţi poftă !!!







2 comentarii:

  1. Mmm ce nebunie! Saptamana trecut am facut si eu ceva cu pere posate in vin rosu. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar nebunie.Abia astept sa vad ce minunatie ai facut.Pupici

      Ștergere