Pages - Menu

marți, 31 ianuarie 2017

Plăcintă învârtită cu mere



Nu prea e nevoie de multe cuvinte pentru această reţetă.Am să vă spun doar că este desertul perfect pentru o Duminică de leneveală,în care nu prea ai chef să te complici.
De fapt,mama a vrut aşa un desert,nu prea dulce,fără cremă,cu umplutură aromată de mere.
Pentru aluat eu am folosit unt şi osânză,dar dacă nu aveţi osânză sau nu vă place,puteţi să folosiţi doar unt gras.
A rezultat o foaie de plăcintă foarte fragedă iar umplutura am preferat s-o fac cremoasă,păstrând şi sucul fructului.



Ingrediente:
Pentru foaia de placinta:
300 g faina
80 g unt cu 82% grasime
70 g osânza
1 ou
1 lingura iaurt cu 10% grasime sau smântâna
1 lingurita praf de copt
vanilie
Un praf de sare

Umplutura:
1 kg de mere(cântarite înainte de a fi curatate)
Zeama de la jumatate de portocala
3 linguri zahar
3 linguri griş
1 lingurita scortisoara
Stafide facultativ
Mai avem nevoie de zahar pentru pudrat.



Mod de preparare:
Faina cernuta am amestecat-o cu untul rece,osanza ,taiate cubulete.
Când compozitia a devenit nisipoasa,am adaugat oul,iaurtul,sarea,vanilia  si praful de copt.
Am framântat pâna ce am obtinut o coca omogena,am întins o foaie si am împaturat-o de câteva ori.Am acoperit cu o folie si am lasat-o la frigider pâna ce am pregatit umplutura.
Am curatat merele,le-am scos cotorul si le-am taiat cubulete.Le-am pus într-o cratita,am pus peste ele zaharul si sucul de portocala,apoi grişul.
Am pus  cratita la foc mic si am amestecat pâna ce grisul a dat consistent umpluturii.
Am adaugat scortisoara.Acum se pot pune si stafidele.
Am lasat umplutura sa se raceasca.
Am scos aluatul de la frigider,am împartit în doua parti,apoi am întins o foaie foarte subtire.Am împartit foaia obţinând doua dreptunghiuri.Am pus umplutura si  am rulat.


Daca reusiti puteti sa faceti doar doua rulouri,va fi mai aspectuos decât patru câte am facut eu.


Am asezat rulourile circular într-o tava în care am pus hârtie de copt.


Am pus placinta la cuptor la 200 de grade pentru 30 de minute.


Dup ace s-a racit,am pudrat-o cu zahar.
Eu nu am prea avut rabdare si am taiat-o cât înca era calduta.
Voi sa nu faceti asa.Veti obtine o sectiune mult mai reusita,ca sa nu spun ca nu e sanatos sa o mâncati calda.


S-aveţi poftă !!!







2 comentarii: