Pages - Menu

marți, 10 aprilie 2018

Prăjitură cu albuşuri şi cremă de căpşuni



Sunt convinsă că şi vouă vă rămân mereu albuşurile de ou nefolosite şi probabil le păstraţi la congelator.
Cum la curăţenia de primăvară am dereticat şi prin congelator,aşa că am pregătit o prăjitură fără prea mari pretenţii dar foarte gustoasă.



Ingrediente:
Blat (tava  de 20x25 cm):
9 albusuri de ou
200 g zahar
50 ml apa1 lingura zeama de lamâie
3 linguri ulei
270 g faina
1 lingura cacao
1 lingurita praf de copt
sare
Crema de capşuni:
3oo g capsuni
100 ml sirop de capsuni
2 linguri amidon
200 ml smântâna pentru frisca
Ganache de ciocolata neagra:
200 g ciocolata 54% cacao
200 ml smântâna pentru frisca



Mod de preparare:
Am pregatit blatul.
Din zahar,50 ml apa si zeama de lamâie am fiert un sirop.
Am mixat albusurile cu un praf de sare si am turnat  siropul fierbinte,în fir subtire.
Am adaugat cele 3 linguri de ulei si faina amestecata cu praful de copt.
Am luat câteva linguri din compozitie si am amestecat-o cu cacao.
In tava pregatita cu hârtie de copt,am alternat cele doua compozitii.
Am pus tava la cuptor pentru 30 de minute.
Este util sa verificati cu o scobitoare daca este copt.
Am oprit cuptorul si am lasat blatul sa se raceasca în cuptor.
Pentru crema de capsuni,am pus capsunii  cu siropul în blender si am obtinut un piure.
Amidonul l-am dizolvat cu putina apa rece si l-am pus peste piureul de capsuni.
Am pus vasul pe foc si am amestecat pâna ce s-a îngrosat compozitia.
L-am lasat sa se raceasca.
Am luat 3 linguri din piureul de capsuni si l-am pus peste blat.

Am mixat smântâna pentru frisca si am încorporat-o usor  în piureul de capsuni ramas.
Am pus si  crema de capsuni peste  blat  si am pus la frigider.

Ganache-ul de ciocolata se pregateste foarte usor.
Am  înfierbântat smântâna pentru frisca,fara a o fierbe,apoi am pus ciocolata rupta bucati.
Dupa ce ciocolata s-a topit,am amestecat pâna am obtinut o compozitie omogena.
Dupa ce s-a racit,dar a ramas înca destul de fluida,am glazurat  prajitura,iar restul ciocolatei am pus-o la frigider.
Dupa ce a început sa se întareasca,am scos-o de la frigider,am mixat foarte putin si am ornat cu ea prajitura.


S-aveţi poftă !!!

Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu