Pages - Menu

vineri, 5 decembrie 2014

Prăjitură cu bezea şi cremă de portocale



    O prăjitură atât de gustoasă că nu am cuvinte.A ieşit exact aşa cum o vroiam,blat foarte pufos de pandişpan,cremă  fină şi aromată de portocale,bezea cu vişine,merişoare şi rahat,completată de glazura de ciocolata cu aromă de portocală.Pandişpanul a fost cel mai pufos pe care l-am facut până acum,crema a avut exact consistenţa dorită,iar bezeaua uscată,aromată şi foarte crocantă.
Singurul lucru care m-a nemulţumit a fost faptul că nu am reuşit să obţin o secţiune foarte frumoasă.



Pentru pandişpan avem nevoie de:
7 oua
210 g faina (30 g pentru fiecare ou)
210 g zahar (30 g pentru fiecare ou)
½ lingurita sare
Pentru bezea avem nevoie de:
5 albusuri
210 g zahar
5 linguri faina
2 linguri amidon alimentar
Un borcan de visine pentru prajituri scurse de sirop
Merisoare uscate
Rahat taiat cubulete
Sare
Pentru crema de portocale avem nevoie de:
5 galbenusuri
8 linguri zahar
1 plic budinca vanilie
350 ml lapte
Zeama de la o portocala
250 g unt
Vanilie
Coaja de portocala
Pentru glazura de ciocolata avem nevoie de:
250 g ciocolata cu aroma de portocala
2 linguri ulei
O linguta miere de albine
3-4 linguri de lapte
Pentru decor:
Ciocolata alba si stelute  colorate






Prima data am pregatit pandispanul care este deosebit de simplu,cu rezultate maxime daca respectati câteva reguli.
Asa cum am scris,pentru fiecare ou am folosit 30 g faina si 30 g de zahar.
Ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei.
Am folosit o tava de 38x25 cm.
Am  rezultat foarte multa compozitie,chiar daca tava a fost foarte mare, a crescut asa de mult la cuptor ca ziceam ca da pe dinafara.
Vom obtine un pandişpan înalt si foarte pufos daca vom mixa ouale cu zaharul timp îndelungat,astfel vom îngloba foarte mult aer în compozitie si nu vom deschide cuptorul deloc în timpul coacerii.
Asadar am mixat ouale cu zaharul la viteza maxima cam 15 minute fara oprire.
Puteti sa le mixati chiar 20 de minute daca nu ati obtinut rezultatul asteptat.
Compozitia trebuie sa creasca foarte mult  în volum.
Eu am avut un vas foarte mare dar la final abia daca mai ajungeam cu paletele mixerului pâna la fundul vasului.
Dupa ce am terminat de mixat ouale,am adaugat faina  amestecata cu un praf de sare câte putin ,amestecând usor cu un tel (sau paleta)  cu miscari circulare dinspre centru spre margini.
Dupa ce am încorporat toata faina,am pus compozitia într-o tava în care am pus hârtie de copt,am batut putin tava de masa pentru a elimina excesul de aer si compozitia sa se „aseze”.
Am pus tava în cuptor la 180 de grade pentru 20-25 de minute.
Este gata când capata o culoare aurie la suprafata si se desprinde de peretii tavii.
Este la fel de important sa lasam pandispanul sa se raceasca lent în cuptor altfel se va lasa foarte tare în contact cu aerul rece.

In aceeasi tava am pregatit si blatul de bezea.
Fiindca am asteptat ca pandispanul sa se raceasca,am pregatit crema.
Am mixat cele 5 galbenusuri cu zaharul,am pus laptele rece,praful de budinca si zeama de portocala.
Am pus compozitia pe baie de aburi  amestecând cu un tel pâna s-a îngrosat,apoi am lasat-o sa se raceasca foarte bine.

Untul l-am mixat si am adaugat câte o lingura din crema de oua.
Am lasat crema la frigider.


Pentru bezea,am mixat albusurile cu un praf de sare.Am adaugat apoi zaharul câte o lingura pâna am obtinut o spuma lucioasa si ferma.
Am adaugat în compozitie visinele scurse foarte bine,rahatul si merisoarele,apoi am pus totul în tava cu hârtie de copt.



Am copt bezeaua la 150 de grade timp de 60 de minute.
Am lasat-o sa se raceasca în cuptor.
Am ansamblat prajitura,am pus pandispanul,peste el crema de portocale,apoi blatul de bezea.


Pentru glazura,am topit ciocolata rupta bucati pe baie de aburi,am adaugat ulei,miere si lapte pâna la consistenta dorita.
Am pus glazura peste prajitura si apoi am lasat-o la frigider câteva ore sau chiar pâna a doua zi.


S-aveţi pofta!!!!








Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu