Pages - Menu

duminică, 18 septembrie 2016

Prăjitură cu smochine şi cremă de ciocolată



O prăjitură simplă,potrivită pentru o Duminică de leneveală.Asta nu înseamnă că nu mi-aş fi dorit să plec pe coclauri,mai ales că  a fost o zi încântătoare de toamnă.
Dar lucrurile nu se potrivesc întotdeauna.
Deşi pregătisem nişte cornuleţe foarte fragede şi bune,am fost silită să pregătesc un desert cu smochine,dacă tot găsisem  aseară nişte smochine foarte coapte şi gustoase.Rezultatul a fost o prăjitură delicioasă.
Pentru că îmi spusese o colegă despre smântâna Solomonescu,am vrut s-o testez şi eu pentru frişcă şi mi-a plăcut.Are gustul de smântână adevărată.



Ingrediente:
Blat(tava de 20x30 cm):
4 oua
5 linguri zahar
4 linguri faina
3 linguri ulei
1 lingurita praf de copt
Sare
Vanilie
Coaja de lamâie

Sirop:
Zeama de la o lamâie
100 g zahar
150 ml apa

Crema de ciocolata cu alune:
300 g crema Choco nussa (de la Lidl)
200 g smântâna  Solomonescu 30% grasime
150 g mascarpone

 Pentru ornat:
300 g smântâna Solomonescu 30% grasime
1 lingura miere de albine
100 g mascarpone
1 plic întaritor frisca (daca este nevoie)
Câteva smochine


Mod de preparare:
Pentru blat,am separat albusul de galbenusul oualor.
Am mixat albusurile cu un praf de sare,iar când spuma a devenit ferma,am adaugat treptat zaharul si vanilia.
Galbenusurile le-am amestecat cu uleiul,apoi le-am pus peste spuma de albusuri.
Am amestecat usor cu o paleta.
Am încorporat apoi,la fel de usor ,faina amestecata cu praful de copt.
Am pus compozitia într-o tava  în care am pus hârtie de copt.
Am pus la cuptor la 180 de grade pentru 20 de minute.
Dupa ce s-a copt,l-am lasat sa se raceasca în cuptor.
Pentru sirop am fiert toate ingredientele.L-am lasat sa se raceasca.
Pentru crema de ciocolata,am mixat smântâna,am adaugat crema mascarpone si apoi am amestecat-o cu crema Choco nussa.


Am pus-o la frigider pâna ce am asamblat prajitura.
Când blatul s-a racit,l-am taiat în doua pe lungime,obtinând astfel doua blaturi cu latime de 10 cm,pe care le-am suprapus.
Am însiropat foarte bine cele doua blaturi,am pus crema de ciocolata si apoi  am pus si pe exterior crema de ciocolata.
Am mixat smântâna,am adaugat o lingura de miere si crema mascarpone.
Eu am adaugat si un plic întaritor pentru frisca.
Am pus frisca deasupra prajiturii si am ornat cu smochine .Unele smochine le-am taiat felii,iar din altele am scobit miezul.
Am lasat la frigider sa se întareasca foarte bine crema,apoi am servit.




S-aveţi poftă !!!







8 comentarii:

  1. Asta cu "s-aveţi poftă" ,i s-a părut cinică rău de tot, adică ce, te gândeai că ar fi vreunul care să treacă pe-aci şi să nu-şi dorească măcar 3-4 felii? :)))))
    Acu' asta e, n-am tort din ăsta, dar m-oi face eu mare şi mi-oi face. :D
    p.s De leneveală zici, nu? :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Padre, când faci tort, să mă chemi și pe mine, că sunt la o aruncătură de băț. :))))

      Ștergere
    2. Padre,daca ai vrea sa fii musafirul meu,sigur ai primi 3-4 felii.
      Sper ca nu ti-am creat prea mari neplaceri.
      Zi frumoasa sa fie la casa ta,fara leneveala,ca doar e Luni :))))

      Ștergere
    3. Meri,oare cand se face Padre mare,sa vin si eu sa mananc tort?

      Ștergere
  2. N-am făcut până acum prăjitură cu smochine, dar mi-ai dat o idee. :)
    Tare bine sună și arată prăjitura ta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Meri.A fost foarte gustoasa,doar poate putin prea dulce pentru gustul nostru, de la crema de ciocolata.
      Pupici si zi faina.

      Ștergere
  3. Yuuuum, acum am vazut ca ai pus reteta si ma amuza ora la care ai postat-o :))))
    Foarte faina smantana asta, eu numai din asta folosesc, mereu se bate la marele fix si are gust autentic de frisca! Am luat o felie la pachet! :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa-ti fie de bine Laura.
      Este prima oara cand incerc smantana aceasta.Adevarat,este foarte gustoasa.La noi nu prea se gaseste.Am gasit doar la Kaufland.
      Baietelul unei colege a zis ca in viata lui nu a mancat prajitura asa buna :)))) cand o fi ziua lui,din asta vrea.
      Cat despre ora postarii,doar stii ca doar asa imi iese :)))
      Pupici multi de la mine.

      Ștergere