Pages - Menu

miercuri, 27 ianuarie 2021

Tort cu ciocolata si portocale

 



De fapt este o combinaţie între tort şi cheesecake.Iniţial am vrut să-I spun cheesecake,având în vedere baza care este din biscuiti,curmale şi unt si crema de portocale care este cu cremă de brânză.

Dar eu nu ma cramponez de denumire,de obicei combin ingredientele ca să ne fie pe plac.

Recunosc că mi-am sabotat puţin tentativa de dietă,dar numai pe jumătate,deoarece am folosit îndulcitor Green Sugar,bănuţi de ciocolata cu lapte Green Sugar şi  bănuţi de ciocolată alba Green Sugar.

Voi puteţi să folosiţi zahăr alb sau brun,ciocolată cu lapte sau albă obişnuită.

Aş zice că am fost aproape cuminte.

Am vrut să pregătesc un desert cu portocale pentru că acum este sezonul lor şi sunt foarte gustoase.O găleată plină am cumpărat.

Dar mai bine să vă spun cum am pregătit desertul.

Am asamblat desertul într-o formă de tort cu pereţi detaşabili,cu diametrul de 20 cm şi în doua inele cu diametrul de 7.5 cm.

 




Ingrediente:

Baza(tava cu diametrul 20 cm cu pereti detasabili):

200 g curmale

1 lingura apa

150 g biscuiti cu unt

80 g unt topit

 

Mousse de ciocolata cu lapte:

3 galbenusuri de ou

80 g îndulcitor Green Sugar

200 g banuti ciocolata cu lapte Green Sugar

100 ml lapte

200 ml frisca 30%(Pilos am folosit eu)

 

Crema de brânza si portocale:

3 portocale curatate de coaja

250 g mascarpone sau alta crema de brânza

100 g banuti de ciocolata alba Green Sugar

50 ml lapte

10 g gelatina granule

200 ml frisca 30% (Pilos)

 

Jeleu portocale:

2 portocale curatate de coaja

1 lingura îndulcitor Green Sugar

1 plic tort gelee


Am mai avut nevoie de frisca si ciocolata pentru ornat.





Mod de preparare:

Pe fundul tavii în care am asamblat desertul,am pus o folie,aceasta am îndepartat-o când l-am transferat pe platou.

Daca puneti si pe peretii tavii,la final inelul se va desprinde mai usor.

In vasul maruntitorului de la blenderul vertical am tocat biscuitii,apoi curmalele taiate bucati,împreuna cu o lingura de apa.



Am topit untul.

Am amestecat biscuitii cu pasta de curmale si untul topit.



Am asezat compozitia în tava si in cele doua inele,presând-o putin ca sa fie compacta.

Am pus formele la frigider pâna am pregatit mousse-ul de ciocolata.



Am mixat cele 3 galbenusuri cu îndulcitorul Green Sugar pâna s-au deschis la culoare.Am adaugat laptele si am pus sa fiarba la foc mic,amestecând continuu.




Când s-a îngrosat,am luat vasul de pe foc si am pus banutii de ciocolata cu lapte.Am amestecat pâna ce ciocolata s-a topit.




Am acoperit cu o folie pusa direct peste suprafata cremei si am lasat sa se raceasca.

Intre timp am mixat frisca,iar când crema s-a racit,am încorporat-o uşor în crema.



Am pus apoi crema peste baza de biscuiti si curmale si am pus la frigider.

Am pregatit apoi crema de brânza si portocale.

Am pus gelatina la hidratat cu putina apa rece.

Portocalele le-am pasat cu ajutorul blenderului.



Piureul obtinut l-am pus într-o cratita la foc mic.Când s-a înfierbântat,am luat vasul de pe foc si am pus gelatina,amestecând pâna s-a dizolvat.

Am lasat sa se raceasca.

In alt vas,am pus laptele fierbinte peste banutii de ciocolata alba.Când s-a topit ciocolata,am amestecat sa se omogenizeze.



Am mixat crema mascarpone,peste ea am pus ciocolata racita si piureul de portocale.




Am mixat  frisca si am încorporat-o usor în crema de portocale.

Am pus crema de brânza si portocale peste mousse-ul de ciocolata.

Dupa ce si aceasta crema s-a întarit,am pregatit jeleul de portocale.

Am pasat 2 portocale cu ajutorul blenderului si am obtiut un piure.

Continutul plicului de tort gelee l-am amestecat cu o lingura de îndulcitor Green Sugar si apoi cu piureul de portocale.

L-am pus la foc mic si l-am fiert 2-3 minute,apoi l-am turnat peste crema de portocale asa caldut.

Am turnat în centru,lasându-l sa curga singur spre margini.

Dupa ce jeleul s-a întarit,se poate orna dupa preferinta.

 





Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu