Pages - Menu

vineri, 9 septembrie 2016

Tort cu mascarpone şi lapte condensat



Un tort pe care l-am făcut în dublu exemplar,dar tot nu am reuşit să fac poze prea reuşite.Totuşi am zis că merită să scriu reţeta pentru că a fost foarte apreciat de cei care l-au gustat.
Prima oară am pregătit tortul pentru prietenii mei bucătăraşi,cu care s-a nimerit să îmi sărbătoresc ziua de naştere.Apoi l-am pregătit şi pentru colegele de serviciu şi musafirii de acasă.
Nu l-am ornat prea frumos pentru că nu a fost timp de aşa ceva.
Nu  l-am vrut nici prea complicat deoarece la Păltiniş nu am prea avut cine ştie ce condiţii pentru asta.
Am avut trei blaturi(unul cu cacao),o cremă de mascarpone cu lapte condensat ,jeleu de zmeura,vişine în sirop şi l-am îmbrăcat cu ganache de ciocolată.





Ingrediente:
Blat de tort-tava de 38x26 cm( pentru cele 2 blaturi galbene,ingredientele sunt pentru un blat):
5 oua
150 g zahar
150 g faina
Sare

Blat cu cacao:
6 oua
180 g zahar
130 g faina
50 g cacao
Sare

Crema de mascarpone si lapte condensat:
750 g mascarpone
397 ml lapte condensat  îndulcit
400 ml smântâna pentru frisca
12 g gelatina foi

Jeleu de zmeura:
400 ml sirop de zmeura
2 linguri amidon

Ganache de ciocolata:
400 g ciocolata 40% cacao
400 ml smântâna pentru frisca
Ghimbir razuit optional(cam 2 cm)

Am mai folosit 2 borcane de 420 ml cu visine pentru prajituri cu tot cu  sirop



Mod de preparare:
Am procedat la fel pentru toate cele 3 blaturi,doar la cel cu cacao,am înlocuit o parte din faina cu cacao.
Am mixat ouale întregi cu un praf de sare si zaharul pâna ce si-au triplat volumul si paletele mixerului lasau urme ca si într-o crema.
Am adaugat faina în doua reprize,amestecând usor cu un tel pentru a nu pierde aerul încorporat.
Am pregatit tava,am pus pe fundul ei hârtie de copt si am uns marginile cu unt.
Am pus compozitia în tava si am pus la cuptor.Primele 10 minute la 200 de grade,apoi am redus la 180 de grade si am mai lasat 15 minute.





Pentru siguranta puteti sa testati cu o scobitoare,dar în nici un caz nu deschideti cuptorul mai devreme de 20 de minute.
Pentru ca am folosit o tava mare,nu este nevoie de un timp mai îndelungat pentru coacere.
Am pregatit jeleul de zmeura.
Am dizolvat amidonul cu putin sirop,apoi am completat cu restul de sirop si am pus  cratita la foc mic,amestecând pâna s-a îngrosat.
L-am lasat sa se raceasca.



Am pregatit apoi crema de ciocolata,deoarece trebuie sa stea la rece.
Am încalzit smântâna pentru frisca pâna la punctul de fierbere(atentie sa nu o fierbeti!).Am pus în ea ciocolata taiata bucati si am lasat-o sa se topeasca,fara a amesteca.



Când s-a topit,am amestecat cu un tel si dupa ce s-a racit,am pus-o la frigider pentru câteva ore.



Dupa acest timp,am mixat-o pâna a devenit cremoasa.







Atentie sa nu o mixati prea mult pentru ca se va taia.
Pentru al doilea tort,am adaugat si ghimbir razuit în crema de ciocolata.Mie îmi place combinatia de ciocolata cu ghimbir.
Am pus foile de gelatina la hidratat în apa rece.



Am încalzit laptele condensat suficient cât  sa se poata dizolva gelatina în el.
Nu trebuie sa-l înfierbântati.





L-am lasat sa se raceasca,amestecând din când în când.



Am mixat frisca,apoi am adaugat alternativ mascarpone si lapte condensat.  
Daca crema  este prea moale,o lasati la frigider pâna ce se mai întareste.
La mine nu a fost cazul,am putut sa montez imediat tortul.
Am însiropat blatul cu siropul de la visine.

Peste primul blat am pus un strat de jeleu de zmeura,un strat generos de visine,apoi crema de mascarpone.







Al doilea blat,însiropat si acesta,jeleu,visine si crema de mascarpone.
Dupa ce am pus si al treilea blat însiropat,am îmbracat tortul cu ganache de ciocolata.
L-am ornat foarte simplu.






S-aveţi poftă !!!


4 comentarii:

  1. Îmi place că ia-ai scris reţeta şi l-ai făcut aşa cum te-am învăţat :))), de altfel lucru lesne de observat şi din poze. :)))) Vai, îmi aduc aminte cât am muncit la el când tu jucai table cu Mitică. :P :))))
    No, acum mai serios vorbind, pentru că am mâncat din el, şi nu doar o felie, desigur, pot spune că ţi-a ieşit minunat, nu-i de colea să-l faci într--o bucătărie străină cu ustensile poate nu tocmai potrivite pentru fiecare etapă.
    Bravo, Die!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vezi Padre ce treaba buna iese cand am prieteni de nadejde ,care sa ma sfatuiasca si sa-mi dea o mana de ajutor? :))))
      Ma bucur daca v-a placut.
      Sa stii ca eu zic ca tortul de la Paltinis a fost si mai frumos si mai bun decat cel pregatit acasa,unde s-ar zice ca aveam alte conditii :)))))

      Ștergere
  2. Minunat tortul tau, ca de obicei!
    Ce rau imi pare ca am fost asa de obosita, incat n-am rezistat atunci seara.....dar a doua zi m-am dus direct la frigider si m-am autoservit. :D
    Bun, tare bun a fost!
    Pupici si scuze ca n-am fost la petrecere! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Meri!
      Bine macar ca ai reusit sa-l gusti a doua zi.Mi-a parut rau sa aflu ca unii nu au reusit asta,desi si-ar fi dorit.
      Multumesc pentru aprecieri.
      Te imbratisez cu drag

      Ștergere