Pages - Menu

marți, 20 mai 2014

Tartă crocantă cu fructe


         Este ştiut de-acum faptul că-mi plac prăjiturile cu multe fructe.Ce bucurie când merg la piaţǎ şi văd atât de multe fructe de sezon,care mai de care mai îmbietoare.Instantaneu imaginaţia o ia razna şi concepe tot felul de reţete.Din păcate fructele astea timpurii sunt sensibile,aşa că nu am putut lua chiar aşa multe şi am folosit şi rezerva din congelator pentru a face loc altora.
Pentru azi am conceput o tartă cu blat crocant si sfărâmicios în care am pus căpşuni,afine şi zmeură ,toate înecate într-un jeleu delicios.E pus şi simplu DIVINA!!!.


Ingrediente:
Pentru blatul de tartǎ:
600 gr faina
5 linguri zahar brun
5 linguri zahar tos
100 gr unt
150 gr untura
4 galbenusuri
4 linguri de smântana
1 lingurita bicarbonat
Sare
Coaja de lamâie
Esenta de vanilie

Pentru umplutura:
800 gr capsuni
Afine
Zmeura
Sirop de zmeura
2 linguri de zahar
2 linguri amidon alimentar



Mod de preparare:
Am pregatit mai întâi blatul de tarta.Faina  în care am pus un praf de sare si zaharul,am amestecat-o cu untul si untura rece,pana am obtinut un aluat nisipos.Am adaugat apoi galbenusurile,smantana si bicarbonatul stins cu putina lamaie.
Am framantat un aluat omogen,l-am acoperit cu o folie alimentara si l-am lasat la frigider pentru o ora.
Capsunii i-am taiat bucati si i-am lasat cu zahar pana au lasat sirop.Am scurs siropul si am completat cu sirop de zmeura pana am obtinut un volum de 400 ml.Am amestecat amidonul cu putin sirop ,apoi am completat cu restul siropului si am pus intr-o cratita sa fiarba pana cand a prins consistenta.Eu nu am vrut un jeleu prea gros.Lasam sa se raceasca.
Am scos coca din frigider,am pastrat o parte pentru decorul de deasupra,iar restul l-am întins in tava de tarta pe care am tapetat-o în prealabil.E un aluat sfarâmicios,se poate întinde cu mâna în tava.

Deasupra am pus fructele si jeleul preparat din sirop.



Din coca pastrata am taiat cateva forme pe care le-am pus deasupra umpluturii.

Tava mea nu a fost prea inalta si cum m-am lacomit sa pun multe fructe,a cam dat pe dinafara la copt.
Am pus tava in cuptorul preincalzit.Am lasat-o cam 50 de minute deoarece tava era prea plina si a trebuit sa las focul mai mic.
In mod normal coacerea ar dura 35-40 de minute.
Se lasa sa se raceasca si se pudreaza cu zahar.
Puteti sa-i mai puneti alaturi si frisca daca doriti.



Poftǎ bună !!!!

4 comentarii:

  1. Eu ador tartele si am zis de multe ori ca sunt cele mai perfecte deserturi ever :)) Minunat arata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Timi,chiar la tine m-am gandit.Si mie-mi plac tare mult. Pupici

      Ștergere
  2. Ai zis tarta ? Ai zis crocanta ? Ai mai zis şi sfarımicioasa ? Praf m-ai facut. Sa nu ne fie cu suparare, dar eu pe la tine nu mai dau. Imi propusesem şi eu sa-mi vad de silueta. Plus ca am ınceput sa cresc un diabetic prin casa, care nu-şi poate stapıni gura. Deci ... Sper ca-ti poti imagina cam ın ce situatie sınt. M-ai omorıt cu pozele tale. De retete nici nu mai zic. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. D-apoi fructele's sanatoase Luminita :))))De ai sti cum mi se bulucesc ideile de desert prin cap si cum ma abtin sa nu le pun in practica.La mancare mi-e mai usor sa ma abtin,fac o salata si gata masa,dar la "dulce" e alta mancare de peste.Pot sa renunt la paine,la carne la multe alea,dar dulciurile ma duc mereu in ispita.Noroc ca mai fac si pentru altii. Te pup cu drag si vom rezista noi cumva .

      Ștergere