Pages - Menu

luni, 9 iunie 2014

Gem de caise


Uite că am reuşit să preparăm şi gem de caise,mai puţintel ,după buget că „e scumpe” maică caisele în zona noastră.Cred că gemul de caise are o aromă deosebită şi o culoare delicată.



Ingrediente:

3,500 kg caise (3 kg fara sâmburi)
1,500 kg zahar
10 borcane de 420 ml


 Mod de preparare:

Am scos sâmburii caiselor,dupa ce le-am spalat si au ramas aproximativ 3 kilograme de fruct.
Le-am dat prin masina de tocat sau puteti folosi robotul de bucatarie pentru aceasta operatiune.
Noi nu lasam fructele întregi deoarece ne place ca gemul sa fie cremos.
Am adaugat zaharul si am pus sa fiarba amestecând din când în când.
Am lasat sa fiarba  vreo doua ore,pâna a scazut aproape la jumatate si s-a îngrosat suficient.
L-am pus asa fierbinte în borcane,am închis capacele si le-am acoperit cu o patura pâna s-au racit complet.
Le-am depozitat în camara pâna planuim ce deserturi facem cu el în afara de a-l unge p o felie de pâine cu unt lânga o cana de lapte fierbinte.
Hai ca-mi pun chiar acum o cana de lapte lânga bunaciunea de gem.
Sa va faceti si voi!!!!


2 comentarii: