Pages - Menu

vineri, 5 august 2016

Tort cu zmeură şi aromă de trandafiri



De ceva vreme primisem de la draga mea  mea prietenă Laura,un premiu delicios,un borcănel cu  dulceaţă aromată de trandafiri şi o sticluţă cu sirop de trandafiri.


Până acum gustasem doar dulceaţă de trandafiri din comerţ şi nu m-a prea încântat gustul.
Si pentru că vroiam să testez  această dulceaţă,m-am gândit la o reţetă încercată de  multe dintre prietenele mele dragi de pe Bucătăraş.
“Epidemia” a plecat de la reţeta Bunicii,iar  apoi fetele au preluat-o şi au adaptat-o după gusturile lor.
La fel şi eu,am plecat de la reţeta pregătită de Merişor dar am mai modificat-o puţin şi am folosit în loc de zahăr,Green Sugar pulbere,un îndulcitor natural cu zero indice glicemic şi zero calorii.
Voi puteţi însă să folosiţi zahăr în reţetă.


Ingrediente:
Blat(forma cu diametrul de 20 cm):
3 oua
150 g Green Sugar pulbere(sau zahar)
150 g faina
Sare

Bezea cu aromă de trandafiri:
5 albusuri de ou
3 linguri Green Sugar pulbere(sau zahar)
Zeama de lamâie
2 linguri dulceata de trandafiri
Sare
O picatura colorant roşu (optional)

Caramel:
4 linguri Green sugar pulbere(sau zahar)

Crema de zmeura si mascarpone:
500 g mascarpone
200 g zmeura
1 lingura Green Sugar (sau zahar)

Pentru ornat: zmeura si frunze de lamâiţă


Mod de preparare:
Blatul l-am pregatit dupa reteta de aici,într-o forma de 20 cm.
Intr-o cratita cu acelasi diametru ca si forma în care am copt blatul,am caramelizat cele 4 linguri de Green Sugar(zahar).Mare atentie sa nu se arda pentru ca va deveni amarui.


Am “îmbracat” peretii cratitei cu zaharul caramelizat,apoi am pregatit bezeaua.


Am mixat cele 5 albusuri cu un praf de sare.Când spuma a devenit ferma am adaugat zaharul si zeama de lamâie.
La final am încorporat usor dulceata de trandafiri.






Eu am pus si o picatura de colorant rosu pentru un contrast de culoare.
Am turnat bezeaua în cratita în care am caramelizat zaharul,apoi am pus cratita într-o alta cratita mai mare ,în care am pus apa fierbinte.


Astfel pregatite,le-am introdus la cuptor la 180 de grade pentru  35 de minute.
Am oprit focul si am lasat bezeaua sa se raceasca în cuptor.
Dupa ce s-a racit,am pus blatul peste bezea,am asezat deasupra un platou si cu o miscare ferma,am rasturnat cratita.


Astfel caramelul se va scurge si se va îmbiba în blat..
Pentru crema am mixat crema mascarpone cu o lingura de  Green Sugar.
Zmeura am zdrobit-o cu furculita si am amestecat-o cu crema de mascarpone.


Cu  aceasta crema am îmbracat tortul.
L-am decorat si l-am lasat la frigider peste noapte.
Nu este greu de pregatit,doar eu m-am întins la vorba/scris,ca de obicei J))))


S-aveţi poftă !!!




Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu