Pages - Menu

duminică, 30 noiembrie 2014

Minciunele



           La noi în Ardeal,le mai spunem şi „ciurigăi”,cred că e o influenţă din limba maghiară.
O reţetă care se prepară rapid,la fel ca şi gogoşile,dar nici măcar nu trebuie să aşteptăm să dospească aluatul.



Ingrediente:
650 g faina plus pentru întins foaia
80 g zahar
3 oua
60 g unt
80 g untura
200 ml lapte batut sau iaurt
Sare
Vanilie
Coaja de lamâie
O lingurita bicarbonat de sodiu
Ulei pentru prajit
Zahar pudra pentru pudrat


Mod de preparare:
Faina am amestecat-o cu sarea,untul si untura.
Am amestecat cu degetele pâna ce compozitia a devenit nisipoasa.
Ouale le-am batut cu zaharul si vanilia,apoi le-am pus peste faina.
Am adaugat apoi coaja de lamâie ,bicarbonatul stins cu zeama de lamâie (sau lapte)si laptele batut si am framântat.
Laptele batut l-am adaugat treptat.
Daca totusi ati pus prea mult lapte si compozitia este prea moale,mai adaugati faina.
Am rasturnat aluatul pe o planseta presarata cu faina si am framântat pâna am obtinut un aluat elastic.


L-am lasat la frigider jumatate de ora.
Intr-o cratita nu prea mare,am pus ulei la încinc,suficient cât sa se poata praji frumos minciunelele fara a se arde.
Am scos aluatul de la frigider si am întins o foaie cu grosime de aproximativ un centimetru.
Daca foaia e prea subtire,vor iesi uscate si nu vrem asta.
Am taiat aluatul asa cum se vede în poze,am crestat la mijloc si am rasucit capetele dupa ce le-am introdus prin taietura de la mijloc.





Le-am pus la prajit în ulei.


Uleiul nu trebuie sa fie foarte fierbinte,altfel se vor arde si nu vor apuca sa creasca.
Le-am lasat un minut doua,apoi le-am întors pe partea cealalta.
Le-am mai întors apoi înca odata ca sa se prajeasca bine.
Le-am scos pe hârtie absorbanta.
Când s-au racit putin,le-am pudrat cu zahar.
Se pot servi cu lapte,iaurt sau dulceata.


S-aveţi poftă !!!!


8 comentarii:

  1. Minciunelele tale mi-au adus aminte de copilarie. Bunica ne facea din astea si stiu ca ne bateam pe ele :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Normal ca e bataie pe ele Simona,chiar si acum :)))))

      Ștergere
  2. Ce faine ti-au iesit! Fac si eu din cand in cand o reteta de la mama mea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Meri.Si eu le-am facut dupa reteta mamei.

      Ștergere
  3. Asa ceva ,numai la mama acasa mai vad!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este,dar din cand in cand ne este dor sa le preparam.

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Stiu ca-ti plac Timi.Si eu am poftit la ale tale.

      Ștergere