Pages - Menu

duminică, 26 martie 2017

Ciocolată de casă



O reţetă pe care cred că aţi încercat-o măcar o dată.Mai ales că nu e nimic complicat.
Eu am pregătit-o pentru că zilele trecute mama avusese poftă de ciocolată şi nu am avut în casă decât ciocolată amăruie,cu 72% cacao,ciocolată pe care o folosesc la prăjiturit.
Eu am folosit nişte forme de silicon primite în dar de la două prietene dragi,pentru a obţine forme individuale,dar se poate pune la fel de bine într-o tavă(nu foarte mare,dacă o vreţi ceva mai înalta) şi apoi s-o porţionaţi după ce s-a întarit putin.





 Aşadar vom avea nevoie de următoarele ingrediente:
250 g lapte praf
160 g unt 82% grasime
150 ml apa
180 g zahar (200 g daca  doriti sa fie mai dulce)
60 g cacao
Vanilie
Puţina sare
Alune nesarate,stafide




Mod de preparare:
Laptele praf l-am cernut împreuna cu cacaoa.
Am pus apa împreuna cu zaharul într-o cratita,pe foc sa fiarba.
Am amestecat ca zaharul sa se topeasca pâna ce începe sa fiarba,apoi nu am mai amestecat.Am lasat sa fiarba aproximativ 8 minute,adica pâna ce am obtinut un sirop vâscos care se prelinge mai greu de pe lingura.
Am luat vasul de pe foc si am adaugat untul moale.Am amestecat pâna ce untul s-a topit.Am pus vanilia si am turnat siropul peste laptele praf si cacao.
Am amestecat energic pentru a obtine o compozitie omogena.
Am adaugat sarea si vanilia.Sarea va intensifica gustul dulce.
Am adaugat alunele si stafidele si am pus ciocolata în formele pregatite,pe care le-am uns cu putin ulei,pentru a le scoate mai usor.



Le-am pus la frigider.Dupa aproximativ o ora le-am putut servi.




S-aveţi poftă !!!



2 comentarii:

  1. Eu rămân la părerea mea, adică aia de la rulouri, merg mai departe cu cura, prea mă arată lumea cu degetul că-s obez. :)))
    Nişte "ciucalată" din asta aş mânca şi eu, fără pâine, desigur, că pâinea îngraşă. :P
    Fain ţi-a ieşit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai asa te stiu si eu,de om hotarat Padre :))))
      Bine ar fi sa fiu si eu la fel de hotarata.
      Dupa ce trece postul,poti s-o prestezi ca nu-i mare lucru :))))treaba de nepriceput as zice :))))

      Ștergere