Pages - Menu

duminică, 2 aprilie 2017

Tort cu cremă de lămâie,căpşuni şi jeleu din vin


Si uite aşa au trecut repejor trei ani de când blogul “Bucate,vorbe şi arome” a păşit timid în marea blogosferă culinară.Timpul trece foarte repede şi chiar dacă nu e un blog foarte cunoscut,eu mă bucur că am luat această decizie de a avea căsuţa mea şi de a împărtăşi cu voi reţete sau doar gânduri de-ale mele.
Sigur că,ocupată fiind,nu reuşesc să mă ocup prea mult de blog,dar oricum satisfacţia mea este doar sufletească şi mă bucur că sunt persoane care au încercat reţetele mele şi au fost mulţumite.Chiar o singură persoană de ar fi fost,tot ar fi meritat ca blogul să prindă viaţă.
Si pentru că la finalul lunii martie cele două nepoate ale mele avut aniversarea,le-am dedicat şi lor acest tort.Dacă Roxana a şi gustat din el,Anca se va bucura doar virtual de această dată.
La mulţi ani Anca,la mulţi ani Roxana şi la mulţi ani şi blogului meu.
Nu întâmplător am dat tortului forma de inimă.
Pentru decor am avut eu o idee dar,din păcate nu prea reiese din poze ceea ce am vrut eu să fie.




Ingrediente:
Blat 1:
3 oua
90 g zahar
90 g faina
Sare
Blat 2:
3 oua
5 linguri zahar
4 linguri faina
2 linguri ulei
Sare

Crema de lamâie si mascarpone:
300 g mascarpone
2 oua
120 g zahar
100 ml zeama de lamâie
1 lingura amidon
Coaja de lamâie
4 linguri frisca batuta(din cea cu care am ornat)
Câţiva căpşuni

Jeleu din vin:
200 ml vin rosu
2 linguri zahar(daca este vin dulce,nu e nevoie)
1 lingura amidon

Sirop:
200 ml apa
3 linguri zahar
Zeama de la jumatate de lamâie

Pentru ornat şi décor:
500 g smântâna Solomonescu 30% grasime
1 lingura zahar pudra
2 cornete din vafa,din cele pentru înghetata
70 g ciocolata amaruie
Capşuni





Mod de preparare:
Blaturile pentru tort le-am pregatit in mod diferit,dar puteti sa alegeti doar una dintre variante.
Al doilea blat parca a crescut o idée mai mult decât primul.Nesemnificativ as zice.
Pentru primul blat am mixat ouale întregi cu un praf de sare si zaharul pâna si-au triplat volumul si spuma are consistenta unei crème.
Am adaugat faina si am amestecat usor cu un tel,având grija sa nu pierd aerul încorporat  la mixare.
Pe fundul tavii în care am copt am pus o hârtie de copt iar peretii i-am tapetat cu unt si faina.
Am pus compozitia în tava,am pus la cuptor la 180 de grade pentru 25 de minute.
Este util însa de verificat cu o scobitoare daca este copt.
L-am lasat sa se raceasca în captor,apoi l-am scos pe un gratar.
Pentru cel de-al doilea blat,am separat albusurile de galbenusurile oualor.Am mixat albusurile cu un praf de sare,dupa care am adaugat treptat zaharul.
Galbenusurile le-am amestecat cu uleiul si le-am pus peste spuma de albusuri.
La final am adaugat usor si faina.
La fel,am pus la cuptor(în aceeasi forma) la 180 de grade pentru 25 de minute.
Pentru  jeleul din vin,am amestecat vinul cu amidonul si zaharul (daca este cazul),apoi am pus amestecul pe foc pâna ce s-a îngrosat.L-am lasat sa se raceasca.



Pentru  sirop am fiert toate ingredientele si l-am lasat sa se raceasca.
Am pregatit apoi crema.
Am mixat cele doua oua cu zaharul,am adaugat zeama de lamâie,amidonul si am pus vasul pe baie de aburi,amestecând pâna ce s-a îngrosat.
Am lasat sa se raceasca.Am mixat crema mascarpone,apoi am adaugat crema de lamâie racita,iar la final am încorporat usor frisca batuta.
Am taiat cele doua blaturi în doua,obtinând astfel 4 blaturi.
Am însiropat blaturile,apoi pe 3 din cele 4 blaturi am pus jeleu din vin,un strat de crema si bucati de capsuni.


Smântâna am mixat-o cu o lingura de zahar pudra apoi am îmbracat cu ea tortul.
Am ornat cu ciocolata,vafe si capsuni.
Un tort simplu dar foarte gustos,asa cum au apreciat si cei care l-au gustat.





S-aveţi poftă !







Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu