Pages - Menu

luni, 26 iunie 2017

Tort răcoros,cu fructe şi lămâie




Sunt incurabilă!
După mine,cel mai răcoros şi gustos desert,musai să fie cu fructe.Iar dacă are şi lămâie,nu poate fi decât perfect.Cum în aceste zile am avut musafiri,desertul meu a fost foarte apreciat de către toţi cei care l-au gustat.
Cred doar că,având în vedere că a fost foarte cald,ar fi trebuit să însiropez mai puţin blatul de la baza tortului.Asta,doar pentru aspect,gustul a fost divin.
Nu am nici poze prea reuşite,dar cred că reţeta vă va fi utilă.
Pentru a cuprinde cât mai multe arome,am folosit zmeură,cireşe şi căpşuni.



Ingrediente:
Blat 1:
4 oua
5 linguri zahar
4 linguri faina
2 linguri gris
2 linguri ulei
Vanilie
Sare
5 g praf de copt

Blat 2:
5 oua
6 linguri zahar
5 linguri faina
2 linguri gris
2 linguri ulei
Vanilie
Sare
5 g praf de copt

Crema de lamâie:
4 galbenusuri de ou
120 g zahar
500 ml lapte
1 plic budinca cu lamâie de la Dr.Oetker
Zeama de la jumatate de lamâie
O pastaie de vanilie
250 g mascarpone
2 linguri zahar pudra
3 foi gelatina
200 ml smântâna pentru frisca

Jeleu de cirese:
500 g cirese fara sâmburi
100 g zahar gelifiant(sau zahar obisnuit)
2 linguri  amidon
100 ml sirop de visine
4 foi gelatina

Jeleu de zmeura:
300 g  zmeura congelata
150 g  zahar
100 ml sirop de visine
6 foi de gelatina

In plus câţiva capsuni
Sirop:
200 ml apa
3 linguri zahar
Zeama de lamâie

Dantela din ciocolata:
100 g ciocolata
50 g unt




Mod de preparare:
Pentru cele doua blaturi am procedat la fel,difera doar cantitatile.
Blatul din 4 oua l-am pus la baza tortului,iar cel din 5 oua,l-am taiat în doua pe orizontala,obtinând astfel 2 blaturi.
Am separat albusurile de galbenusurile oualor.
Galbenusurile le-am amestecat cu cele 2 linguri de ulei.
Am mixat foarte bine albusurile cu un praf de sare,obtinând o spuma ferma.Apoi am adaugat treptat zaharul,mixând bine dupa fiecare repriza adaugata.
Peste albusuri am pus galbenusurile,iar apoi faina si grisul,amestecate cu praful de copt.
Acum se pot adauga si aromele dorite,vanilie si coaja de lamâie.
Am folosit o tava cu diametrul de 28 cm.
Am pus compozitia în tava si apoi la cuptor,la 180 de grade,pentru 30 minute.Este util însa sa verificati cu o scobitoare daca blatul este copt.Adica,scobitoarea trebuie sa iasa curata din blat când acesta este copt.
Am lasat blatul pe un gratar sa se raceasca.
La fel am procedat cu cel de-al doilea blat.


Intre timp am pregatit crema si jeleul de cirese.
Pentru crema am mixat galbenusurile cu zaharul tos.Am pus praful de budinca cu gust de lamâie peste crema de ou si zeama de lamâie.
Foile de gelatina le-am pus la hidratat în apa rece.
Semintele din pastaia de vanilie le-am pus in lapte si apoi l-am încalzit.
Am turnat laptele caldut peste crema de ou si budinca,apoi am transferat iar în cratita si am fiert pâna ce s-a îngrosat.Am oprit focul.
Am scurs foarte bine gelatina,apoi am pus-o în crema fierbinte si am amestecat pâna ce aceasta s-a topit.
Am lasat crema sa se raceasca foarte bine.
Am mixat crema mascarpone cu zaharul pudra,apoi am încorporat budinca de lamâie si smântâna pentru frisca ,pe care am mixat-o în prealabil.



Am scos sâmburii cireselor si le-am lasat cu zahar pâna când s-a format un sirop.Eu am pus zahar gelifiant dar puteti sa folositi si zahar obisnuit,dar atunci va trebui sa puneti ceva mai multa gelatina sau amidon.
Gelatina am pus-o la hidratat cu putina apa rece.
Am diluat amidonul cu putina apa rece,apoi l-am amestecat  cu siropul lasat de cirese si am mai adaugat 100 ml sirop de visine.
Am pus totul într-o cratita ,la foc mic si am fiert pâna ce s-a îngrosat.
Spre final am adaugat si ciresele si am mai fiert putin.
Am luat vasul de pe foc,am scurs gelatina de apa si am pus-o în jeleu,amestecând pâna ce s-a topit.


Am lasat jeleul sa se raceasca.
Pentru sirop ,am fiert toate ingredientele.
Am asamblat apoi tortul.
Am pus pe un platou blatul din 4 oua si apoi am pus inelul reglabil în jurul lui.
Am  însiropat blatul,apoi am pus jeleul de cirese.
Peste jeleu am pus un strat de crema de lamâie,apoi cel de-al doilea blat ,crema de lamâie si cel de-al treilea blat(cum am spus,blatul din 5 oua,l-am taiat în doua,obtinând doua blaturi).


Am însiropat toate blaturile.
Am pastrat putina crema de lamâie pentru exteriorul tortului.
Am pus tortul la frigider pâna ce am pregatit jeleul de zmeura.
Am amestecat zmeura cu zaharul si am pus pe foc,sa dea un clocot.Apoi am pasat-o printr-o sita deasa pentru a elimina semintele.
Am hidratat foile de gelatina în apa rece.
Peste zmeura am pus siropul de visine,am pus iarasi vasul pe foc si am adus la punctul de fierbere.Apoi am luat vasul de pe foc ,am scurs gelatina de apa si am pus-o în sosul de zmeura,amestecând pâna ce s-a dizolvat complet.
Am lasat sa se racoreasca.
Intre timp am taiat felii capsunele si le-am pus deasupra tortului.Apoi am turnat usor si jeleul.
Am pus iarasi tortul la frigider pentru ca sa se întareasca si jeleul.

Pentru dantela de ciocolata am pregatit o fâşie din folie mai groasa(sau hârtie de copt) ,cu latimea cât înaltimea tortului si lungime cât sa acopere exteriorul tortului.
Am topit ciocolata împreuna cu untul pe baie de aburi.Dupa ce s-a temperat putin,am facut diferite forme pe folia pregatita.Am lasat ciocolata  sa se întareasca doar atât cât sa fie înca maleabila,sa o putem fixa pe tort.
Intre timp,am scos inelul de pe tort si am îmbracat exteriorul tortului cu crema pastrata.


Am pus si folia cu ciocolata în exteriorul tortului.L-am pus iarasi la frigider.
Dupa 15-20 de minute,se poate scoate folia.
Recomand sa mai lasati tortul la frigider câteva ore înainte de a-l servi.Eu nu prea l-am lasat suficient.
De asemenea,blatul de la baza tortului,ar trebui însiropat mai putin.E foarte gustos asa,dar feliile nu vor fi prea aspectuoase.





S-aveţi poftă !!!







Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu