Pages - Menu

sâmbătă, 7 aprilie 2018

Prăjitură cu foi,cremă de lămâie şi jeleu de vişine




O prăjitură delicioasă!
Stiam că aşa va fi,încă de când m-am gândit la această combinaţie,care mie îmi place tare mult.
Foile le-am mai pregătit şi altădată,dar am pus umplutură de mere.Gasiţi reţeta aici.Au fost un deliciu.Foile se frăgezesc atât de mult după ce se pune umplutura încât se topesc în gură.
De aceea nici nu sunt straturile atât de uniforme.
Pentru cei care sunt speriaţi de prăjiturile cu foi,să ştiţi că se pregătesc foarte uşor,nu aveţi de ce să vă faceţi probleme.




Ingrediente :

Foi(tava de 38x25cm)
4 galbenusuri de ou
12 linguri zahar
12 linguri lapte caldut
12 linguri ulei
1 plic praf de copt
Faina cât cuprinde(eu am avut nevoie de 690 g)
Sare,vanilie,coaja de lamâie

Crema de lamâie:
4 galbenusuri de ou
200 g zahar pudra
500 ml lapte
1 plic budinca de lamâie de la Dr.Oetker
Zeama  si coaja de lamâie
vanilie
250 g unt 82% grasime

Jeleu de vişine:

300 ml sirop de vişine
30 g amidon alimentar
Am mai avut nevoie de zahar pentru pudrat



Mod de preparare:
Am pregatit mai întâi foile.
Galbenusurile le-am mixat cu zaharul pâna ce acesta se topeste.
Am adaugat apoi laptele caldut în care am stins praful de copt si  apoi uleiul.
Am pus sarea si vanilia ,coaja de lamâie,dupa care am încorporat treptat faina.
Cantitatea necesara de faina depinde mult de tipul ei precum si de celelalte ingrediente folosite.
Trebuie sa obtinem un aluat nelipicios dar destul de ferm pentru a putea întinde foile.
Am pus aluatul la frigider pentru jumatate de ora.
Am împartit aluatul în patru parti,pentru cele 4 foi.
Eu am folosit o tava de 38x25 cm,foile au iesit cam subtiri,dar zic ca a fost suficient.
Puteti sa folositi si o tava mai mica daca nu reusiti sa întindeti aluatul pe o tava asa mare.
Am copt foile pe fundul tavii,pe care am pus o hârtie de copt.
Am copt fiecare foaie la 170 de grade pentru 12-15 minute.
Am lasat foile sa se raceasca una peste cealalta dar cu hârtia de copt între ele.
Pentru crema de lamâie,am pus laptele într-un vas si l-am încalzit.
Am mixat galbenusurile cu zaharul,am adaugat praful de budinca,zeama si coaja de lamâie,vanilia,am pus apoi laptele caldut,am transferat iar totul   în vasul în care am încalzit laptele,am pus vasul pe foc si am amestecat cu telul pâna ce amestecul s-a îngrosat.
Am pus o folie direct pe suprafata budincii si am lasat sa se raceasca foarte bine.
Am mixat untul si apoi am adaugat treptat budinca de lamâie.
Pentru  jeleul de vişine am folosit sirop de visine pe care l-am pastrat când am conservat visinele pentru prajituri.
Am diluat amidonul cu putina apa rece,apoi l-am pus în sirop.
Am pus vasul pe foc si am amestecat pâna ce s-a îngrosat.
L-am lasat sa se raceasca.
Am asamblat apoi prajitura.
Am pus prima foaie,crema de lamâie,putin jeleu,a doua foaie peste care am pus doar jeleu,a treia foaie cu crema de lamâie si cea de-a patra foaie deasupra,pe care am pudrat-o cu zahar.
Prajitura se lasa câteva ore bune,ideal ar fi peste noapte, pentru ca foile sa se fragezeasca.


S-aveţi poftă !!!


Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu