Pages - Menu

joi, 27 decembrie 2018

Tort cu mousse de nuci,portocale şi fructe de pădure




Nu-i aşa că ne plac sărbătorile de iarnă?Mi-e tare drag când ştiu că este ocazia perfectă de a întâlni oameni dragi,de a petrece în familie clipe minunate,de a recupera oarecum  faptul că în timpul anului nu prea avem timp să ne bucurăm de asta.Să ne facem daruri din suflet şi pentru suflet.
Ca de fiecare dată,eu mă bucur să pun pe masă bucate delicioase,în mare parte tradiţionale şi e tare plăcut când acestea sunt apreciate de cei care ne trec pragul.
Dacă în pregătirea mâncării mama este şeful,în ceea ce priveşte alegerea desertului sarcina îmi aparţine.
Aşa că m-am gândit la o reţetă de tort pentru Crăciun sau,de ce nu,pentru Revelion.Un tort cu arome de iarnă,cu nuci,portocale şi fructe de pădure.Mare mi-a fost bucuria când am văzut cât de apreciat a fost.Verdictul mamei,pe care întotdeauna îl aştept cu emoţie,a fost “excelent”.
Am vrut sa fie un tort alb,îmbrăcat în frişca şi cu un decor care să ne transpună în atmosfera sărbătorilor de iarnă.
Pentru că am pregătit tortul pentru un concurs,am folosit frişca Montare D’oro,voi puteţi să folosiţi frişca care vă place.
Si pentru că nu sunt egoistă când vine vorba de dulciuri,am să vă împărtăşesc şi vouă reţeta tortului pregătit de mine.
M-aş bucura dacă v-ar fi de folos.




Ingrediente:
Blat(forma cu diametrul 20 cm):
4 oua
120 g zahar
120 g faina
Sare
Vanilie,coaja de lamâie

Mousse de nuci si portocale:
3 galbenusuri de ou+2 oua întregi
Sucul de la 3 portocale= 200 ml am obtinut eu
80 g zahar
100 g nuci tocate grosier
4 foi gelatina sau 6 g gelatina pulbere
200 ml frisca lichida

Mousse de fructe de padure:
300 g fructe de padure(zmeura si afine congelate)
2 linguri zahar
50 ml apa
4 foi gelatina sau 6 g gelatina pulbere
200 ml frisca lichida
Pentru ornat  300 ml frisca lichida,ornamente din ciocolata alba,acadele,fructe de physalis,ornamente fulgi de nea,felii de portocala,afine si coacaze roşii





Mod de preparare:
Pentru blat am folosit o reteta pe care  o fac aproape de fiecare data când pregatesc tort.Reteta este foarte simpla si reusita este sigura.
Ouale întregi le-am mixat cu un praf de sare si  zaharul pâna si-au triplat volumul si au devenit ca si o crema în care paletele mixerului lasa urme.
Am adaugat vanilia,coaja de lamâie si am încorporat usor faina.
Am pus compozitia în tava tapetata si apoi la cuptor la 180 de grade pentru 30 de minute.
Faceti testul cu scobitoarea,daca e nevoie mai lasati câteva minute,dar în nici un caz nu deschideti cuptorul înainte sa fi trecut cele 30 de minute.
Am lasat blatul sa se raceasca în cuptor,apoi l-am scos pe un gratar.



Am pregatit apoi mousse-ul de nuci si portocale.
Am stors portocalele si am obtinut 200 ml suc.


Nucile le-am tocat grosier cu ajutorul blenderului cu tocator(de lene,ca altfel se pot taia si cu cutitul).


Galbenusurile si ouale întregi le-am mixat cu zaharul,apoi am turnat sucul de portocala.



Am pus foile de gelatina sa se hidrateze cu putina apa rece.


Am pus amestecul de oua pe baie de aburi si am amestecat tot timpul pâna ce compozitia s-a îngrosat.Cam 10 minute a durat.
Am luat vasul de pe foc si am pus gelatina scursa de apa.Am amestecat pâna ce aceasta s-a topit.


Daca folositi gelatina granule,o hidratati cu putina apa rece,apoi o taiati bucati si o puneti peste crema de oua.
Am pus o folie direct pe suprafata cremei si am  lasat-o deoparte sa se raceasca si am mixat frisca .
Când crema a fost racita complet,am încorporat frisca batuta si nucile.



Am lasat-o la frigider pâna ce am asamblat tortul.
Am pregatit apoi mousse-ul de fructe de padure.
Fructele decongelate le-am amestecat cu 2 linguri de zahar si 50 ml apa si le-am pus sa fiarba la foc mic câteva  clocote.




Am luat vasul de pe foc si am trecut fructele printr-o sita deasa pentru a elimina semintele.
Am pus gelatina sa se hidrateze cu putina apa rece.
Am încalzit iar sosul de fructe si am pus foile de gelatina scurse de apa.
Am amestecat pâna la încorporare.Am lasat sa se raceasca.
Am mixat frisca ,iar când jeleul de fructe a fost complet racit,am încorporat frisca.



Am asamblat apoi tortul.
Blatul de tort l-am taiat în trei pe orizontala,obtinând 3 blaturi.
Daca credeti ca e nevoie,puteti sa-l însiropati.Eu nu l-am însiropat de data aceasta,probabil o sa primesc observatii.
Eu am lasat cam mult cremele si s-au întarit destul de mult,daca însa sunt mai fluide,va trebui sa folositi un inel pentru tort si se vor întari cât sta la frigider.
Pe un platou am pus primul blat,apoi mousse de nuci si portocale,al doilea blat,mousse de fructe de padure,al treilea blat si deasupra mousse de nuci si portocale.







Am pus tortul la frigider si am mixat frisca  pentru ornat.
Am topit ciocolata alba si am facut niste discuri pe folie cu bule.


Daca ati folosit inelul de tort,scoateti inelul când crema s-a întarit si puteti sa ornati cu frisca.
Se mai lasa la frigider cel putin o ora înainte de a fi servit.






S-aveţi poftă !!!



Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu