Pages - Menu

luni, 25 februarie 2019

Tartă cu vişine şi cremă de vanilie




Cum nu prea mai prăjiturisem în ultima vreme,din lipsă de timp,de inspiraţie ,ori de poftă,am zis să pregătesc ceva bun dar care să nu îmi ia prea mult timp.
Si cum mi-am cam pierdut antrenamentul şi la redactat reţeta,mi-a luat ceva vreme până să o postez pe blog.
In fiecare toamnă eu pun la păstrare ,în borcane,vişine pentru prăjituri.Găsiţi reţeta pe blog.
Imi plac foarte mult vişinele în desert.Aşa că pentru această tartă am folosit vişinele din 3 borcane de 420 ml,cât să ajungă pentru un strat generos.
Crema de vanilie a completat foarte bine gustul dulce acrişor al vişinelor.
Fiindcă am pus aşa multe fructe,pentru blat am folosit faină dar şi griş,rezultând un blat foarte aerat,dar totodată destul de dens ca să susţină fructele  şi crema.
Acestea fiind spuse,să vă povestesc cum am preparat această tartă. 




Ingrediente:
Pentru blat(tava cu diametrul de 28cm):
4 oua
110 g faina
40 g gris
120 g zahar
Sare
Vanilie,coaja de lamâie
Vişine pentru prajituri – 3 borcane de 420 ml
200 ml sirop de la vişine
2 linguri amidon
Pentru crema de vanilie:
4 galbenusuri de ou
400 ml lapte
3 linguri zahar pudra
1 plic budinca de vanilie
Zeama de la 1 lamâie
Coaja de lamâie
400 ml smântâna pentru frisca




Mod de preparare:
Mai întâi am pregatit jeleul din siropul de visine.
Amidonul l-am dizolvat cu putina apa rece,apoi l-am amestecat cu siropul.Am pus vasul la foc mic si am fiert pâna ce s-a îngrosat.In tot acest timp am amestecat ca sa nu se prinsa de vas.
Nu trebuie sa fie foarte gros,este bine daca la final va patrunde putin în blat.
Am lasat jeleul sa se racoreasca putin.
Pe fundul tavii am pus o hârtie de copt si am asezat un strat de visine.Nu va zgârciti,cu cât mai multe ,cu atât mai bine.
Eu am pastrat câteva visine pentru décor si am mai pus si în blat.
Peste visine am pus jeleul si am lasat tava deoparte pâna am pregatit blatul.


Am mixat ouale întregi cu zaharul si un praf de sare.Am mixat pâna ce compozitia a devenit ca si o crema.Am încorporat usor grisul si faina,apoi aromele.
La final am adaugat si în compozitia de blat câteva visine,sa fie J))))
Am pus compozitia peste visine,am pus tava la cuptor,la 180 de grade pentru 40 de minute.

Este util sa verificati cu o scobitoare daca este copt,aceasta va trebui sa fie uscata dupa ce o scoateti din blat.
Am lasat blatul sa se raceasca.


Pentru crema am mixat galbenusurile cu zaharul,am pus budinca si am diluat cu putin lapte rece si zeama de lamâie.
Am încalzit restul laptelui apoi l-am pus peste compozitia de oua.
Am transferat totul într-un vas  de aluminiu cu fundul mai gros,am pus vasul  la foc mic si am amestecat cu telul pâna ce s-a îngrosat.
Am luat vasul de pe foc,am pus coaja de lamâie,am pus o folie direct peste crema si am lasat-o sa se raceasca complet.


Am mixat smântâna pentru frisca si am încorporat-o  usor în budinca.



Când blatul s-a racit,l-am rasturnat cu grija pe un platou,apoi am dezlipit usor hârtia de copt pentru ca visinele sa ramâna la locul lor.


Deasupra am pus crema,am razuit ciocolata si am pus câteva visine.


Am lasat tarta la rece pentru o ora,apoi am servit-o.



S-aveţi poftă!

Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu