Pages - Menu

duminică, 19 iulie 2020

Lasagna cu sos de hribi




Mă gândeam zilele trecute că nu am pregătit de ceva vreme lasagna.
Dar văzând în piață că e vremea ciupercilor de pădure,oferta fiind foarte generoasă,m-am gândit că aș putea să înlocuiesc carnea cu hribi.Si foarte bine am făcut.
Ne-a plăcut maxim,așa că vă recomand cu drag să încercați și combinația aceasta.
Nu lipsea mult să schimb meniul pentru că abia am găsit să cumpăr foi de lasagna.



Ingrediente:
15 foi de lasagna(in functie de dimensiunea tavii)

Pentru sosul de hribi:
500 g hribi
2 linguri ulei
0 ceapa uscata
300 ml apa
200 ml suc de rosii
Sare,piper

Pentru sosul béchamel:
70 g unt
70 g faina
700 ml lapte fierbinte
Sare,piper alb,nucsoara

 Am mai folosit :300 g mozzarella



Mod de preparare:
Am pregatit mai întâi cele doua sosuri.
Am curatat ciupercile si le-am taiat felii.


Am curatat ceapa si am taiat-o,dupa care am calit-o in ulei.
Când ceapa a devenit sticloasa,am adaugat ciupercile,sare si piper.
Ciupercile vor lasa putina apa,amestecam ca sa nu se lege de cratita,iar când lichidul a scazut,am adaugat apa si sucul de rosii.
Am lasat sa fiarba pâna când s-au  înmuiat ciupercile.


Pentru sosul béchamel,am pus untul într-o cratita ,la foc mic.
Când untul s-a topit,am adaugat faina amestecând  cu o lingura de lemn.
Nu trebuie gatita faina prea mult,doar pâna se încorporeaza untul.
Am adaugat apoi treptat laptele fierbinte amestecând cu un tel ca sa nu se formeze cocoloase.
Daca totusi ramân cocoloase la final,puteti sa treceti sosul printr-o sita.
Se fierbe sosul cam 5-8 minute,se adauga sare,piper alb si un praf de nucsoara,apoi  se ia cratita de pe foc.


In vasul în care am pus lasagna la cuptor am pus putin sos béchamel,apoi foi de lasagna,sos béchamel,sos de hribi si mozzarella.


La fel se aseaza straturile si mai departe.Peste ultimul strat de foi de lasagna am pus sos béchamel,sos de hribi si am razuit un strat generos de mozzarella.


Pentru ca foile de lasagna nu au fost gatite in prealabil,va fi nevoie de mult sos ca sa se poata gati în cuptor,dar nu trebuie nici exagerat pentru ca sa putem portiona frumos lasagna la final.
Am pus la cuptor la 200 grade pentru aproximativ 20-30 minute.
Este gata când furculita intra usor în foile de lasagna.
Se lasa sa se raceasca putin înainte de a o taia.


S-aveți poftă!


Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu