Pages - Menu

duminică, 6 septembrie 2020

O tartă cu lămâie și un gând de vacanță

 


La  începutul acestui an,cu ceva timp înainte de a începe nebunia care ne-a dat peste cap viețile,planurile și tot ceea ce vroiam să  facem,făcusem toate demersurile pentru a petrece o  vacanță perfectă împreună cu surorile mele și soții lor.

Destinația aleasă a fost Turcia și totul părea să fie perfect,mai ales că eu nu mai fusesem până  acum în Turcia.

Așa că vacanța programată pentru iunie s-a amânat pentru septembrie,iar apoi am zis că cel mai sigur ar fi totuși pentru anul viitor.

Până atunci însă va trebui să avem grijă să fim în siguranță, așa că dezinfectanții și produsele de curățenie sunt la  loc de cinste,acasă,la birou și peste tot unde mergem.

Toata treaba devine și mai simplă când ai produse de calitate,cum ar fi cele de la Asevi Romania.

Mie mi-a plăcut în mod special Dezinfectantul Multisuprafețe și Degresantul care m-a ajutat sa curăț și să dezinfectez bucătăria dar și să scot petele de pe șorțul de bucătărie folosit.

Si pentru că sunt optimistă,știu că  va veni vacanța mult visată,am pregătit o tartă răcoroasă,pe care am savurat-o împreună cu cei dragi,analizând ofertele de vacanță de la Cocktail Holidays.





Rețeta tartei este foarte simplă.

Aveți nevoie de urmatoarele ingrediente:

Pentru Crusta:

250 g faina

150 g unt 82% grasime

2 galbenusuri de ou

3 linguri zahar pudra

Sare

50 ml apa rece


Pentru crema de lamâie:

2 galbenusuri de ou

1 ou întreg

180 g zahar

80 ml suc de lamâie

Coaja de lamâie

100 g unt 82% grasime

100 g mascarpone

200 ml frisca

Peste crusta am pus jeleu de afine.

Pentru ornat am folosit felii de lamâie caramelizate,afine si coacaze rosie.




Intr-un bol am pus faina cernuta cu zaharul si sarea,am razuit untul rece peste faina si am amestecat cu vârfurile degetelor pâna ce compozitia a devenit nisipoasa.

Am adaugat galbenusurile si treptat apa rece.





In functie de tipul de faina folosit s-ar putea sa aveti nevoie de mai multa apa sau mai putina.

Trebuie sa obtinem un aluat omogen si nelipicios,deci nu trebuie sa exageram cu framântatul.

Am pus aluatul în folie alimentara si l-am pus în congelator pentru 30 de minute.



Daca aveti mai mult timp la dispozitie ,puteti să îl lasati la frigider pentru cel putin o ora.

Am scos aluatul de la congelator si l-am întins pe o foaie de copt,obtinând un disc mai mare decât diametrul formei în care am copt tarta.




Eu am avut o forma cu diametrul de 26 cm.

Am asezat foaia in forma astfel încât sa acopere se marginile si am taiat surplusul.

Am înțepat foaia cu furculita din loc în loc,am asezat hârtia de copt peste foaie si am pus deasupra boabe de naut ca si greutate,pentru ca foaia sa nu se deformeze în timpul coptului.




Am pus tava la cuptor la 180 de grade pentru 20 de minute,dupa care am scos hârtia cu boabele de naut si am mai copt înca 10 minute.

Dupa ce am scos-o de la cuptor ,am lasat-o sa se raceasca foarte bine.

Intre timp am pregatit crema.

Am mixat galbenusurile si oul întreg cu zaharul,am pus zeama de lamâie,apoi am pus compozitia pe baie de aburi si am amestecat cu un tel pâna ce s-a îngrosat. Am pus  coaja de lamâie  si am adaugat treptat untul rece taiat cubulete.


Am acoperit cu o folie alimentara direct peste crema si am lasat-o sa se raceasca complet.

Am mixat frisca cu mascarpone si apoi am încorporat-o în crema de lamâie,am pastrat puțina pentru ornat.




Peste crusta am pus putin jeleu de afine si apoi crema de lamâie.



Se lasa la frigider câteva ore înainte de a fi servita.

Cam asta este rețeta tartei,eu am  deja multe planuri de vacanță,voi cum stați cu ele? Iar cei care ati fost deja,cât de în siguranță v-ați simțit?






Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu