Pages - Menu

marți, 4 noiembrie 2014

Baghetă franţuzească cu seminţe


           Cu ceva vreme în urmă m-a amuzat povestioara unui prieten despre dragostea lui pentru bagheta franţuzească.
Adevărul este că nu e greu să te îndrăgosteşti de pâinicile astea,ca să nu mai pomenesc de mirosul divin care se răspândeşte în toată casa când sunt la cuptor.
Ori acum abia aşteptăm să avem motiv sa  coacem ceva la cuptor.
Reţeta care mi-a plăcut cel mai mult am găsit-o pe site-ul  La PrajiturEla,aşa că m-am hotărât repede să le pregătesc,chiar dacă nu am avut timp suficient să le las la frigider.

Cu siguranţă am să repet reţeta şi voi lăsa aluatul la frigider peste noapte,astfel va fi mult mai fraged.



Ingrediente:
510 g faina(eu am avut faina pentru cozonac tip 000)
7g drojdie uscata
10 g sare (cam o lingurita)
30 g mix seminte Solaris (dovleac,floarea soarelui,in,susan si chia)
340 ml apa calduta
Ulei de masline pentru uns bolul







Mod de preparare:
Nu este o reteta complicata doar trebuie respectati câţiva pasi obligatorii.
Am amestecat ingredientele uscate(faina,drojdie,seminte si sare) apoi am adaugat apa calduta si am framântat un aluat moale dar elastic.


Nu trebuie sa exagerati cu framântatul.
Am uns bolul cu ulei de masline si am pus aluatul în el.
Am acoperit cu o folie alimentara si am pus vasul la frigider.
Ideal este sa stea peste noapte,eu l-am lasat doar vreo 5 ore.
Am scos aluatul de la frigider si l-am lasat 10-15 minute,apoi l-am împartit în 3 parti egale.



Am presarat putina faina pe planseta ,apoi am întins fiecare bucata de aluat  în forma de dreptunghi.
Am adus una din laturi spre centru si am apasat cu degetele sa se lipeasca de partea peste care am suprapus-o.


Am procedat la fel cu latura opusa.


Dupa aceasta operatiune,am unit cele doua laturi îngrosate sigilându-le apoi ajutându-ma de degetul mare si aratator.


Am rulat dreptunghiul astfel format în asa fel încât sa  capete forma unei baghete,mai groasa la mijloc si mai subtire la capete.
Pe un prosop de bumbac am presarat faina si am asezat baghetele,formând pliuri din prosop între ele.


Le-am acoperit si le-am lasat la dospit o ora si jumatate.
Intr-o tava am pus hârtie de copt,formând la fel pliuri între cele 3 baghete.
Am pus baghetele în tava.
Cu ajutorul unui cutit foarte ascutit am crestat aluatul pentru a forma acele „buzunare” specifice baghetelor.



Am încins cuptorul la 250 de grade.
Pe fundul cuptorului am pus o tava în care vom pune apoi apa fierbinte.
Tava trebuie sa se încalzeasca odata cu cuptorul.
Am pus la fiert o cana de apa.
Când cuptorul s-a încins,am pus în tava  apa fiarta si rapid am introdus si tava cu baghetele.
Astfel aburul format va ajuta la formarea unei cruste frumoase a baghetelor.
Dupa 15 minute am scos tava cu apa si am redus temperatura la 230 de grade.
Le-am mai lasat 15 minute.
Sunt gata când ,daca batem în ele suna a gol.
Le-am scos pe un gratar si le-am stropit cu apa.Eu m-am folosit de o pensula pentru aceasta.
Apa va opri uscarea exagerata a cojii.
Le –am acoperit cu un prosop pâna s-au racit.
Nu înainte de a rupe un colţ  fierbinte.Era prea tentant.


Poftă bună !!!!

10 comentarii:

  1. arata foarte bine ! si chiar nu mi se pare complicat ! super !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela,pana acum si eu am crezut ca e mai complicat de preparat,dar mi-am schimbat parerea.

      Ștergere
  2. Da! Arata tentant rau de tot! Ia zi acu' ce ma fac cu pofta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina,pai le pregatesti si tu,asa trebuie sa rabzi doar pana le scoti din cuptor. Pupici

      Ștergere
  3. Fantastic arata, felicitari! Ador painea facuta in casa :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Simona.Si mie imi place painea facuta in casa,din pacate am prea rar timp s-o fac.Nu-mi place painea facuta la masina,chiar daca usureaza mult munca.Nimic nu se compara cu mirosul de paine coapta in cuptor.Pacat ca pozele nu sunt prea reusite,era aproape noapte cand am scos-o din cuptor.

      Ștergere
    2. Eu nu am masina de paine, din cauza de spatiu insuficient, dar iti dau dreptate, painea coapta in cuptor e altfel :) Ca sa nu mai spun de painea coapta pe vatra :) Pozele sunt suficient de clare cat sa se vada cat de pufoasa si de frumoasa e painea ta :)

      Ștergere
    3. Multumesc Simona pentru incurajari.Am o mare problema cu pozele si chiar e pacat.

      Ștergere
  4. Spectaculos de ademenitoare !
    O trec la fav.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adina,sunt convinsa ca o sa-ti placa.Si e asa de usor de preparat,e nevoie doar de ceva timp.

      Ștergere