Pages - Menu

marți, 4 noiembrie 2014

Cornuri de Bratislava(Pozsonyi kifli)


      Mi-au plăcut mult când le-am vazut la Gaby şi am crezut-o pe cuvânt când a zis că-s cele mai pufoase cornuri pe care le-a făcut.Chiar dacă la aspect nu sunt aşa frumoase ca şi ale ei sau ca cele ale lui Nico ,de la care s-a inspirat ea,m-am convins ca sunt „divine”,deosebit de bune şi uşor de făcut,mai ales pentru cei ca mine,care nu sunt prieteni cu aluaturile dospite.Dar ador aluaturile cu unt care au o textura minunată cupa ce stau la frigider.
       Reţeta s-a potrivit la fix după ce am primit ameninţarea „Să nu cumva să faci ceva prăjitură cremoasă!!!!”.Offff ….si aveam eu nişte planuri…..vor trebui să mai aştepte niţel.     
       Pentru umplutura am folosit gem de maceşe şi de zmeură.
        Mutumesc Gabiţă!!!!!



Pentru aluat:
600 gr faina
30 gr zahar pudra
20 gr drojdie
200 ml lapte
200 gr unt
2 oua
O lingurita sare

Pentru umplutura:
Mai avem nevoie de ou pentru uns




Mod de preparare:
Am pregatit mai întâi aluatul.
Drojdia am pus-o sa dospeasca în laptela caldut (mare atenţie sa nu fie fierbinte).
Intr-un bol am amestecat faina cernuta cu sarea,zaharul pudra,cele doua oua batute si untul pe care l-am topit si l-am racit.
Am adaugat laptele cu drojdia câte putin si am framântat un aluat care trebuie sa ramâna elastic,nelipicios si sa se desprinda de peretii vasului.
Daca e nevoie,mai adaugati sau scadeti 50 gr faina.Eu am mai pus cam o lingura.
Am lasat aluatul la rece jumatate de ora.
 Am scos aluatul de la rece si am modelat bilute de ~ 32 gr.Eu nu am avut cu ce sa masor exact asa ca le-am facut aproximativ cu aceasta greutate.Au iesit 32 de biluţe.



Fiecare biluta am aplatizat-o si i-am dat o forma elipsoidala(adica  un dreptunghi mai rotunjit la capete).
Am pus umplutura întinsa,am rulat si i-am dat forma de potcoava.



Le-am asezat în tava tapetata cu hârtie de copt,lasând loc între ele pentru ca vor creste foarte mult.



Cu ajutorul unei pensule le-am uns cu galbenus si le-am lasat pâna ce acesta s-a uscat pe ele.
Chiar înainte de a le pune la cuptor le-am uns si cu albus.



Am  pus tava în cuptorul preâncalzit la 200 de grade,am lasat pe treapta de mijloc gratarul cuptorului pâna când s-au rumenit puţin si au început sa crape deasupra,apoi am mutat tava mai sus în cuptor.
Am mutat tava mai sus dupa 10 minute,iar dupa alte 10 minute au fost coapte.Daca este nevoie,le mai lasati 5 minute.
Le-am scos pe un gratar si le-am lasat sa se raceasca acoperite cu un servet curat.Nu prea mult evident,ca doar cine putea rezista tentatiei.


Poftă bună !!!!

2 comentarii: