Pages - Menu

luni, 15 septembrie 2014

Pandişpan cu afine şi vişine


O prăjitură pufoasă,aromată cu multe fructe.O reţetă foarte simplă pe care v-o recomand cu drag.Pentru că am folosit o tavă mare de 38x25 cm,nu a ieşit  un pandişpan foarte înalt,dar asta nu i-a diminuat cu nimic gustul.


Ingrediente:
7 albusuri de ou
8 galbenusuri de ou
1 ½ cana cu zahar (300 g)
1 ½  cana cu faina (180 g)
6 linguri apa clocotita
6 linguri ulei
Zeama si coaja de lamâie
Vanilie
Sare
Un borcan de visine pentru prajituri (dupa reteta de aici)
200 g afine congelate




Mod de preparare:
Galbenusurile le-am amestecat cu un praf de sare si doua linguri de zahar (din cele 300 g pregatite).
Le-am lasat sa stea pâna am batut albusurile.
Albusurile le-am mixat (eu prefer sa le bat cu telul spirala) cu un praf de sare.
Am adaugat zeama de la jumatate de lamâie,lamâia va ajuta spuma sa se bata mai bine.
Am mixat în continuare adaugând câte doua linguri de zahar pâna ce am încorporat tot zaharul.

Am adaugat apoi apa fierbinte în doua reprize.
In continuare am amestecat usor cu un tel si am încorporat si uleiul,tot în doua reprize.
Am mixat galbenusurile lasate cu zaharul si le-am amestecat apoi usor în compozitia de albusuri.



La final am adaugat faina treptat câte doua linguri,amestecând la fel de usor.
Deoarece nu folosim nici un agent de crestere,avem  grija ca spuma sa nu se lase când adaugam faina.




Am pus  trei sferturi din compozitie în tava tapetata cu hârtie de copt,apoi am presarat fructele si deasupra restul compozitiei.


Am pus tava la cuptor la 180 de grade pentru 25-30 de minute.
Verificati cu o scobitoare,când aceasta iese curata,oprim focul si lasam prajitura sa se raceasca în cuptor.
O taiem când s-a racit.





Poftă bună !!!

10 comentarii:

  1. Am o reteta asemanatoare de prajitura cu visine pe care o iubesc tare, cred ca si combinata cu afine e delicioasa :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iubesc prajiturile cu visine.Am adaugat afinele pentru ca o vroiam cu cat mai multe fructe..

      Ștergere
  2. Ce faina prajiturica! Imi plac prajiturile simple si cu fructe, asa bine merg cand nu ai chef de nimic complicat :) Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paula,astea sunt la cererea mamei :)))) ca mie-mi place sa ma complic .A zis "din astea sa faci,ca astea sunt foarte bune".Nici eu nu zic ca nu sunt foarte bune,dar vreau sa incerc si alte combinatii.Pupici

      Ștergere
  3. Ce pufosenie ai facut aici!!! imi place de mor,am scris reteta sa le fac si copiilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur o sa le placa doamna Lubita.Multumesc pentru aprecieri si vizita.

      Ștergere