Pages - Menu

marți, 27 ianuarie 2015

Chec cu unt şi portocale


Un chec foarte simplu,mai dens dar foarte însiropat.L-am mai încercat  cu lamâie şi am zis să-l încerc şi cu portocale.
Ca să fiu sinceră,cred că a fost mai bun cu lamâie.Dar asta pentru că nu am ţinut cont că portocalele sunt mai dulci şi nu au nevoie de atâta zahar.Data viitoare nu voi mai adauga decât maxim o lingura de zahar în sirop.
Poate chiar şi la chec aş încerca mai puţin zahăr.


Ingrediente chec:

225 g unt
225 g zahar
225 g faina
4 oua
1 plic praf de copt (10g)
Sare
Coaja de portocala
Vanilie

Ingrediente sirop:
100 ml apa
100 g zahar
 Sucul de la o portocala si jumatate de lamâie


Untul l-am lasat la temperatura camerei.
Am mixat untul cu zaharul pâna când zaharul s-a topit.
Am adaugat apoi câte un ou,pe rând ,mixnd bine dupa fiecare.
Am pus apoi faina amestecata cu sarea si praful de copt.
Faina am încorporat-o ajutându-ma de o paleta.
Am pus vanilia si coaja de portocala.
Am uns o tava de chec cu unt si am presarat faina ,apoi am pus compozitia de chec în ea.
Am pus tava la cuptor la 180 de grade aproximativ 45 de minute.
Se verifica cu o scobitoare când este copt.
Intre timp am fiert siropul.Acesta trebuie sa fie caldut când checul este gata.
Am scos checul,l-am intepat cu un bat de frigaruie si am turnat siropul peste el cât înca este fierbinte.
Checul se va îmbiba foarte bine,iar dupa ce se va raci,va ramâne însiropat exact atât cât trebuie.
Se scoate din tava dupa ce se raceste.
Eu l-am scos cam greu din tava,dar am reusit pâna la urma.
Se poate pune deasupra o glazura din zahar si zeama de lamâie dar mie mi s-a parut suficient asa simplu cum a fost.





Poftă bună !!!!

6 comentarii:

  1. Ce culoare frumoasa are! Cu aroma de portocale nu poate fi decat perfect!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Meri,noua ne-ar fi placut cu mai putin zahar.
      Nu am tinut cont ca portocalele sunt foarte dulci in perioada asta. Pupici

      Ștergere
  2. una din cele mai aromate prajituri! P.S. imi place tare mult tema asta a blogului tau!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Diana.Asa este,vreau sa profit de gustul portocalelor.Nu intotdeauna sunt asa gustoase. Pupici

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Multumesc Alina.Eu nu prea mai beau cafea dar numai bine stam de vorba.Pupici

      Ștergere