Pages - Menu

luni, 25 mai 2015

Ruladă cu zmeură şi cremă de mascarpone



Pentru acest week-end am vrut să fac un desert mai puţin caloric,dar a cărui preparare să nu-mi ia prea mult timp.
Prilej tocmai bun sa testez Green Sugar,primit în dar la concursul Timeei şi Crème au Mascarpone Sublime,primită în coşul cu produse de la Iepuraş Bucătăraş.


Zmeură mai aveam la congelator şi trebuia s-o folosesc.
Aşa cum spuneam,am folosit Green Sugar,un îndulcitor 100% natural,cu 0 calorii şi 0 indice glicemic.Green Sugar este obţinut din extract de Stevia rebaudiana şi eritritol (obţinut din porumb),deci este un dulce natural,care nu schimbă gustul preparatelor şi poate fi folosit inclusiv în preparatele care presupun preparare termică.
Pentru că nu fermentează,este indicat chiar şi persoanelor care suferă de diabet.
Mie mi-a placut foarte mult gustul,dar pentru că nu ştiam care este echivalentul,am înlocuit 1 lingura de zahăr cu o lingură de Green Sugar.
Mi s-a părut puţin prea dulce,aşa că data viitoare ,voi mai reduce cantitatea.






Ingrediente foaie ruladă:

5 oua
5 linguri faina
5 linguri Green Sugar(45 g)
3 linguri apa
Zeama de lamâie
2 linguri ulei
Un praf de sare
5 g praf de copt

Ingrediente sos de zmeura:

300 g zmeura
2 linguri Green Sugar (18 g)
1 lingura amidon alimentar

Ingrediente crema:

850 g Crème au Mascarpone Sublime
1 lingura Green Sugar (9g)

Pentru decor am folosit câţiva capşuni şi beţişoare de ciocolata cu 62% cacao.





Am pregatit mai întâi foaia de rulada.
Am separat galbenusurile de albusuri.
Galbenusurile le-am amestecat cu cele 2 linguri de ulei.
Zaharul l-am umezit cu apa,am pus si zeama de lamâie si am pus sa fiarba.Am obtinut un sirop destul de gros.
Albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare.Când deja au facut „ţepi”,am pus siropul fierbinte câte puţin.
Peste spuma de albusuri,am pus galbenusurile si am amestecat usor cu un tel.
Faina am amestecat-o cu praful de copt,apoi am încorporat-o în compozitia de oua,tot cu telul,cu miscari de rasturnare,având grija sa nu se lase spuma.
Am tapetat tava mare a aragazului (33x33 cm) cu hârtie de copt si am pus compozitia,niveland-o.
Am pus tava la cuptor la 180 de grade pentru 15-20 de minute.
Este util sa verificati cu o scobitoare daca este copt.
Dupa acest timp,am scos tava,am pus deasupra o alta hârtie de copt,am rasturnat-o pe aceasta si dupa ce am desprins hârtia pe care s-a copt,am rulat foaia împreuna cu hârtia de copt.
Deaorece blatul era fierbinte,hârtia s-a umezit putin,tocmai bine ca foaia sa se ruleze usor.
 Zmeura am lasat-o sa se dezghete,apoi am amestecat-o cu Green Sugar.
Am pus-o putin pe foc cat sa lase sirop,apoi am trecut-o printr-o sita deasa ca sa elimin semintele.
Am amestecat cu o lingura de amidon si am pus iar pe foc pâna s-a îngrosat.
Am lasat sa se raceasca.

Am mixat Crema cu mascarpone cu o lingura de Green Sugar,desi as fi putut sa nu adaug deloc.Pentru noi era suficient de dulce.

Am desfacut foaia de rulada,am pus deasupra sos de zmeura si apoi crema de mascarpone.




Am rulat la loc.
Eu am taiat-o în doua ca sa încapa pe doua tavi mai mici.


Am ornat cu restul de crema,am pus betisoare de ciocolata si câţiva capsuni.

Asa cum am spus,timpul de preparare nu a fost prea lung.
Simplu dar foarte bun.





Poftă bună !!!


17 comentarii:

  1. Zici tu că merge şi cu green sugar? Fie, te cred, mai ales că pentru mine-i la fel de bun. O problemă tot e, ce fac cu cura mea, că dacă-i mai dietetic se duce la vale toată strădania mea de a mai pune un kg de carne. :D Arată minunat, Die, bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i pentru tine Padre :))))))))))))E pentru astia grasi si frumosi :P
      Oricum dieta mea nu da rezultate,asa ca poate trec la dieta ta :)))))
      Sa stii ca e chiar bun Green Sugar-ul.
      Multumesc de vizita si aprecieri.

      Ștergere
    2. Adică eu dacă nu-s gras nu-s frumos, nu? [emoticoncontrariat] :D

      Ștergere
    3. Ba da Padre :))))) esti din categoria slabi si frumosi. >:D<

      Ștergere
    4. Hai că aşa mai merge, parcă mai mi-am revenit, merg să mănânc nişte ciocolată nemţească, aşa ca dinainte de somn. :)))
      Seară liniştită să fie la voi, Die! >:D<

      Ștergere
    5. Deci ai egalat scorul :)))) eu merg sa beau un pahar cu apa.
      Noapte senina.

      Ștergere
  2. Arata perfect!
    De buna, stiu sigur ca este!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Aaaa si bujorii aia sunt superbi! :X

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu ca trebuie neapărat sa vin la instruire la tine, ca pana acum n-am găsit rulada perfecta. Ale tale sunt perfecte! !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi iubita,te astept cu mare drag :-*
      Sa stii ca inca nu sunt multumita de cum imi ies ruladele,dar exersez in continuare.
      De-o vreme mi se pare cel mai la indemana desert.
      Te pup

      Ștergere
    2. Din acelasi motiv caut si eu foaia de rulada perfecta... ptr ca mi se pare un desert destul de versatil.. schimbi crema si gata altceva :) Cand o gasesti (reteta) sa ma anunti si pe mine :P
      Pupici

      Ștergere
    3. Te tin la curent :)))desi am lasat-o mai moale cu desertul.Pupici

      Ștergere
  5. Trec peste faptul ca e "expirata", arata grozav! mi-ai facut pofta! Ma duc sa imi caut si eu pozele mele :P :))))))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si iti trece pofta uitandu-te la poze? :)))
      Lasa ca faci tu ceva bun :-*

      Ștergere
  6. Ce bine ti-a iesit ! Eu nu prea m-am incumetat la rulade :), prefer torturile !E si tare aromata :)! M-ai facut curioasa cu mascarponele crema. L-as incerca si eu, dar n-am vazut pe nicaieri . Pupici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela,sa stii ca si pe mine ma speriau ruladele,dar am zis ca pot fi un desert minunat,chiar daca nu sunt perfecte ca si aspect.
      La ce minunatii de torturi faci,cred ca o rulada ar fi fix-pix.
      Nici eu nu am gasit de cumparat mascarpone din asta,eu am primit-o in cosul cadou,dar mi-a placut foarte mult.Are o textura tare faina.
      Cred ca se poate comanda pe net.
      Pupici si multumesc de vizita.

      Ștergere