Pages - Menu

joi, 14 mai 2015

Tort cu dublă cremă de zmeură


Un tort pe care l-am făcut cu multă dragoste,pentru o fetiţă tare draga mie,care a împlinit 4 anişori.
„La multi ani Raisa!!!!”
Am vrut să fac un tort care să i se potrivească,pentru că e un copil foarte vesel.M-a inspirat foarte mult o fotografie în care era vopsită cu toate culorile.Pentru mine  acea poză reprezenta toată bucuria copilariei.


Din motive de oboseală,lumină şi grabă ,fotografiile mele nu sunt deloc reuşite,noroc că am „împrumutat” o fotografie frumoasă cu sărbătorita şi tortul,fotografie făcută de părinţii fetiţei.



Blat de tort (tava cu diametrul de 28 cm):
7 oua
210 g zahar
210 g faina
5 g praf de copt
Un praf de sare

Blat de tort (tava cu diametrul de 20 cm):
5 oua
150 g zahar
150 g faina
5 g praf de copt
Un praf de sare

Jeleu/piure de zmeura(l-am folosit la cele doua creme):
600 g zmeura
3 linguri zahar
2 linguri amidon alimentar
3 linguri sirop de zmeura

Mousse de zmeura:
Jumatate din cantitatea de jeleu de zmeura
300 ml frisca lichida îndulcita
3 foi gelatina=5g

Crema de zmeura cu mascarpone:
Jumatate din cantitatea de jeleu de zmeura
250 g mascarpone
2 linguri zahar pudra
200 ml frisca lichida

Sirop:
3 linguri zahar
Zeama de la jumatate de lamâie
200 ml apa rece

Pentru decor:
300 ml smântâna pentru frisca 30% grasime
1 lingura zahar
100 g ciocolata alba + frisca lichida
Colorant alimentar diverse culori
Floricele,buburuze,ornamente colorate si betisoare de ciocolata


Daca aveti timp,este bine sa preparati blatul si jeleul/piureul de zmeura cu o zi înainte.
Eu am fost cam presata de timp/
Cele doua blaturi le-am preparat dupa reteta de aici.


Pentru ca am folosit zmeura congelata,am lasat-o sa se decongeleze,am amestecat-o cu zaharul,am pus pe foc pâna ce zaharul s-a topit.


Apoi am trecut tot amestecul printr-o sita deasa pentru a elimina semintele.
Am pus iar amestecul pe foc
Amidonul l-am diluat cu siropul de zmeura,apoi l-am pus în cratita peste zmeura.
Am amestecat pâna când s-a îngrosat.
Am lasat sa se raceasca.
Am pus foile de gelatina la înmuiat cu apa rece.
Am mixat frisca.
Am încalzit putin gelatina la microunde.Doar cât sa se topeasca.
Apoi am turnat-o în fir subtire peste zmeura.
Am încorporat jeleul de zmeura în frisca si am pus la frigider pentru 15 minute.
O mai urmariti sa nu se întareasca prea tare.


Blatul mai mare l-am taiat în doua pe orizontala,l-am însiropat si am pus mousseul de zmeura.
Pe margine am pus frisca si ornamente colorate.
Blatul mai mic l-am taiat obtinând 3 blaturi.
Pentru crema de zmeura cu mascarpone am procedat în felul urmator:
Crema mascarpone am mixat-o cu zaharul pudra si am pus peste ea jeleul de zmeura.
Am mixat frisca si apoi am încorporat-o în amestecul de mascarpone si zmeura.
Cu crema aceasta am umplut blatul mai mic,dupa ce l-am însiropat.



Am acoperit si restul tortului cu frisca.
Am topit ciocolata alba pe baie de aburi cu 2-3 linguri de frisca.
Am împartit ciocolata în mai multe boluri si am pus în fiecare câte o picatura de colorant,obtinând astfel diverse culori.
Cu fiecare culoare am trasat linii deasupra tortului,lasând sa se prelinga si pe margine.
Am pus si restul ornamentelor:buburuze,floricele si betisoare de ciocolata.
Cam asta a fost reteta,un tort simplu dar foarte gustos din ceea ce au marturisit cei ce au gustat.



6 comentarii:

  1. Foarte vesel, bravo, Dia! Sunt convinsa ca a fost perfect si apreciat pe masura! La multi ani, Raisa, sa cresti sanatoasa, sa te bucuri de o copilarie fericita! Va pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim Laura :-*
      Le-a placut si celor mici si celor mari si asta ma bucura cel mai mult.Pupici

      Ștergere
  2. Ce plin de viata si culoare este tortul tau!
    Si cat de bucuroasa este micuta! Asta da bucurie si satisfactie! felicitari, Dia, pentru tort si gest! Sa-ti traiasca micuta si sa-i mai faci torturi! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim Meri.M-am straduit dar n-am prea facut torturi pentru copii.
      Ei de regula prefera tot felul de figurine si am avut ceva emotii.
      Pupici

      Ștergere
  3. Ce bucurie pe acea fetita in fata unui asa tort!
    Felicitari si o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult pentru aprecieri.
      Fetita a fost incantata cel mai mult de ciocolata colorata,parintii au spus ca a fost minunat la gust si asta ma bucura nespus.
      Seara frumoasa.

      Ștergere