Pages - Menu

miercuri, 25 mai 2016

Fantezia fructelor




Eeeeei dragii mei,aşa cum v-am spus,am acceptat cu mare drag să particip la Competiţia anuală GreenSugar Blogger 2016.Nu ştiu cât de apreciat va fi desertul meu,dar l-am pregătit cu mult drag.
Denumirea a fost sugestia unei prietene dragi şi cred că i se potriveşte.
Cu zăhărelul ăsta minunat,am făcut cunoştinţă de ceva vreme,când am câştigat un minunat premiu.Indulcitorul Green Sugar,a picat la fix când tocmai începusem lupta cu kilogramele,veşnica mea dietă,iar după o lună în care provocarea a fost “fără zahăr”,am putut să mă delectez cu un desert  în care am folosit doar îndulcitorul natural Green Sugar.Zero calorii,zero indice glicemic,deci nu m-am simţit deloc vinovată savurându-l.
Recunosc,sunt o pofticioasă când vine vorba de dulciuri şi cu greu pot să mă abţin,aşa că ,cu zahărul am mereu o bătălie de dat.
Da,ştiu că desertul,pe lângă zahăr,mai are şi alte ingrediente dăunătoare siluetei,dar şi aşa,eu sunt mulţumită de rezultate.Cel mai important este faptul că Green Sugar este mult mai sănătos şi nu schimbă gustul preparatelor chiar dacă este preparat termic.
Pentru această competiţie,am ales să pregătesc un desert cu fructe,destul de lejer şi o băutură în ton cu acesta.Eu sper să fie pe placul vostru dragii mei şi reţeta mea să primească cât mai multe aprecieri din partea voastră.      




Ingrediente:

Genoise de migdale
3 oua
70 g faina migdale
125 g faina de grâu
Sare
Zeama de la jumatate de lamâie

Mousse de caise şi ghimbir:
500 g caise fara sâmburi
½ lingurita ghimbir razuit
200 g smântâna 30% grasime
200 ml frisca lichida 30% grasime
4 foi gelatina + 100 ml apa rece

Jeleu din afine :
200 g afine de padure congelate
1 lingura amidon alimentar

Mousse de lapte de cocos si mascarpone:
O conserva 400 ml lapte de cocos
250 g mascarpone
1 pastaie de vanilie
100 g smântâna 30% grasime
4 foi gelatina+100 ml apa rece
200 ml frisca lichida

Glazura de ciocolata alba:
200 g ciocolata alba
80 ml frisca lichida

Pentru décor:
Ciocolata,caise,coacaze roşii

Smoothie de fructe:
Capsuni
Afine congelate
Suc de portocale
2 linguri iaurt


Mod de preparare:
Am pregatit blatul genoise.
De fapt,eu am pregatit un blat mai mare pentu ca îmi închipuisem ca o sa “construiesc” altfel desertul meu.
Cantitatile scrise însa sunt suficiente pentru ceea ce am facut eu,din el am decupat un disc cu diametrul de 18 cm si 3 discuri cu diametrul de 7 cm.
Am separate albusurile de galbenusurile oualor.
Albusurile le-am mixat bine cu un praf de sare.
Galbenusurile le-am mixat cu Green Sugar pâna când si-a triplat volumul si s-a deschis la culoare,apoi am adaugat zeama de lamâie.
Faina de grâu am amestecat-o cu faina de migdale si am pus-o peste crema de galbenusuri.
Am încorporat usor spuma de albusuri..
Am pus compozitia într-o tava de 20x30 cm   tapetata cu hârtie de copt.
Am copt blatul la 175 de grade 15 minute.
Dupa ce s-a racit,am decupat din el discurile asa cum am spus,unul de 18 cm si 3 mai mici de 7 cm.


Am pregatit apoi crema de caise.
Am pus foile de gelatina în apa rece sa se hidrateze.
Caisele le-am facut pasta cu ajutorul blenderului.Am adaugat  Green Sugar si le-am pus într-n vas pe foc sa fiarba 2-3 clocote.
Dupa ce amestecul s-a temperat putin,am scurs bine gelatina si apoi am pus-o în piureul de caise si am amestecat pâna ce s-a topit complet.
Am adaugat ghimbirul razuit.
Am mixat frisca cu smântâna si apoi am încorporat-o usor în piureul de caise racit.Am lasat la frigider pâna ce am pregatit tava si formele în care am asamblat.




In tava cu diametrul de 18 cm,am pus blatul iar pe peretele formei am pus o folie pentru ca crema sa nu se lipeasca de acesta.
La fel si în formele mici am pus blat.
Am turnat mousse de caise în formele pregatite si am lasat la frigider câteva ore sa se întareasca.
Pentru jeleul de afine,am pus afinele în blender si le-am  zdrobit.Am adaugat Green Sugar si le-am pus sa fiarba 10 minute.
Amidonul l-am dizolvat cu o lingura de apa si apoi l-am pus peste afine.
Am amestecat pâna ce amestecul s-a îngrosat,apoi l-am lasat sa se raceasca.
Inainte de a prepara crema de cocos si mascarpone,am pregatit o tava cu pereti detasabili ,cu diametrul de 20 cm în care am asamblat mai departe desertul meu.
Am transferat mouse-ul de caise din tava de 18 cm în tava de 20 cm.


Am pus foile de gelatina sa se hidrateze cu apa rece cât sa le acopere.
Am pus semintele de la pastaia de vanilie în laptele de cocos,îndulcitorul Green Sugar si apoi l-am încalzit.
Am scurs gelatina si am pus-o în laptele de cocos caldut.Am amestecat pentru ca gelatina sa se topeasca.
Am lasat laptele sa se raceasca,l-am pus la frigider  sa se închege bine.
Am mixat frisca cu smântâna si am lasat-o deoparte.
Am mixat si crema mascarpone,apoi am adaugat treptat jeleul de cocos,dupa care, usor am încorporat si frisca.
Am lasat crema jumatate de ora la frigider  dupa care am pus în tava pregatita, “îmbracând “ mai întâi marginile,apoi am pus un strat si deasupra cremei de caise,un strat de jeleu de afine si iar un strat de mousse de cocos si mascarpone.
Am pus iar la frigider pentru câteva ore.
Am pregatit glazura de ciocolata alba,topind ciocolata cu frisca pe baie de aburi.Am pus glazura peste desertul rece.Se va închega destul de repede.
Am pregatit câteva ornamente din ciocolata pentru décor,am mai folosit caise,coacaze roşii.
Se pastreaza la frigider pâna în momentul servirii.


Pentru bautura,am pus toate ingredientele în recipientul blenderului Breville,câteva picaturi de îndulcitor lichid Green Sugar si în câteva secunde a fost gata.







22 de comentarii:

  1. Aproape că vă invidiez pe cei care reuşiţi să vă îngrăşaţi din cţteva firicele de zahăr, că nu trebuie să vă munciţi ca mine cu feluri multe de mâncare, cu fel şi fel de deserturi răcoroase şi cremoase pentru a pune măcar un gram pe oasele-mi muncite. Ba chiar îmi vine să plâng când mă gândesc că dintr-o astfel de fantezie cu fructe nu pot mânca de frică să nu slăbesc. :D
    Hei, Die, fain aranjament, îmi place!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Saru'mana Parinte.
      Ai spus foarte bine "nu reusesti a pune nici macar un gram pe oasele muncite",muncite fizic,asta e diferenta.
      Ca unii deja imprumutam forma scaunelor pe care stam toata ziulica.
      Eu zic totusi ca ai putea manca fara frica cateva felii de-astea,mai ales dupa cateva ore de stat in soare.
      Zi senina sa fie la casa ta.

      Ștergere
  2. Pffff... daca a trecut Padre pe aici, inseamna ca nu a mai ramas nimic, si colac peste pupaza se mai si vaita ca nu se ingrasa :P:)))))
    Dia, desertul arata senzational, atatea straturi delicioase, mult efort dar cu rasplata dulce si mai ales fara zahar. Te felicit cu toata inima, esti la inaltime si iti tin pumnii ca Fantezia asta minunata sa fie pe lista castigatorilor! Te pupacesc cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc din suflet Laura pentru toate cuvintele frumoase si incurajarile tale,chiar si atunci cand eu stiu ca se putea mai bine.
      Padre ne cam sfideaza,dar zic sa luam noi cate doua trei felii,poate poate ajungem la silueta dansului. :))))
      Tare rau imi pare ca nu te-ai inscris la competitia asta,imi inchipui ce desert fabulos ai fi facut.
      Pupici

      Ștergere
  3. O combinatie spectaculoasa, chiar indrazneata as zice!! Mi s-a facut pielea de gaina:))) Felicitari si bafta Diuta!! Pup!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Simona.Mult succes si tie,abia astept sa vad ce ai sa pregatesti bun.
      Pupici

      Ștergere
  4. Yuhuuu, ai muncit ceva la el :) ! L-am inceput si eu , sper sa-l termin pana sambata :))))) ! Succes, e tare frumos !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Ela.Imi si inchipui ce desert de senzatie o sa faci.
      Am muncit ceva si la reteta,mai ales ca a fost nevoie sa stea la frigider cam mult dar mai mult mi-a luat sa redactez reteta :)))))
      Spor sa ai!

      Ștergere
    2. De data asta, din pacate, n-o sa fie de senzatie :)). Am gandit ceva frumos, insa caldura din bucatarie mi-a dat batai de cap ( chiar si la propriu )si am schimbat din mers. Lipsa de timp a fost si ea un factor negativ. Cand e sa nu fie, nu e :))) !

      Ștergere
    3. Eeeeiii cum ne-o fi norocul.Si eu am cam fost stramtorata de timp si de prea multe lucruri de care trebuia sa ma ocup.Am facut ce am putut in situatia data.

      Ștergere
  5. O minunatie de tort! Felicitari, Dia! La cat de bun a fost sigur n-a mai ramas si pentru mine. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A ramas Alina,o fi el fara zahar dar totusi nu puteam sa-l mananc pe tot :))))
      Multumesc de aprecieri.Spor si inspiratie si tie.Abia astept sa vad ce o sa faci.

      Ștergere
  6. Cat de fain este tortul tau, Dia!
    Felicitari pentru asa torturi minunate si bafta la concurs!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Merisor.
      Apetisant rau este si tortul tau.Mult succes si tie.Pupici

      Ștergere
  7. Arata sensational! Chiar poftesc la el!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Cristina.Chiar a fost racoros si tare gustos.Pupici

      Ștergere
  8. Tu mă înnebunești cu torturile tale! Așa-s de reușite!����
    Baftă multă!��

    RăspundețiȘtergere
  9. Dia cu ce as putea inlocui indulcitorul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu zahar.Eu am inlocuit zaharul cu indulcitor care are exact aceleasi proprietati doar ca este mult mai sanatos.
      Se poate folosi foarte bine zahar,asta daca nu ai probleme cu dieta sau sanatatea.

      Ștergere
  10. Ce Faina de grau ai folosit?Din aceea speciala pentru dulciuri 00?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Faina alba obisnuita,cred ca Raftul bunicii 650 am folosit de data aceasta.

      Ștergere