Pages - Menu

duminică, 5 noiembrie 2017

Mini tarte cu gem de gutui şi cremă de brânză



 O reţetă simplă,dar foarte gustoasă,zic eu.
Vroiam să pregătesc ceva dintr-un aluat fraged foarte sfărâmicios,dar care sa nu fie nici foarte dulce.
Aşa că m-am gândit să pregătesc tartele  folosind pentru copt tava de brioşe.Cum aluatul a fost mai mult,am mai pregatit separat încă trei tarte.
Pentru umplutura am folosit cremă mascarpone (iniţial vroiam urdă),gem de gutui şi de vişine cu caise.Am mai pus şi pişcoturi sfărâmate.



Ingrediente:
Pentru aluatul fraged:
200 g unt 82% grasime
570 g faina
2 oua întregi + 1 galbenus
2 linguri iaurt 10% grasime
80 g zahar pudra
Sare
Vanilie
Coaja de lamâie

Pentru umplutura:
300 g mascarpone
1 lingura zahar pudra
5 piscoturi
Gem de gutui
Gem de visine cu caise

Am mai avut nevoie de zahar pentru pudrat



Mod de preparare:
Am pregatit aluatul pentru ca va trebui sa stea la frigider.
Am mixat untul cu zaharul pudra.Am adaugat ouale si galbenusul,mixând dupa fiecare.


Am pus apoi iaurtul,faina amestecata cu sarea si la final aromele.



Aluatul nu trebuie framântat prea mult,doar pâna se omogenizeaza totul.


Am acoperit cu o folie si l-am lasat la frigider pentru o ora.
Am mixat crema mascarpone cu zaharul pudra.
Am sfarâmat piscoturile pentru a obtine si o baza crocanta în interiorul tartei.
Am scos aluatul de la frigider si l-am împartit în trei.Am lucrat pe rând cu cele trei bucati.Doua dintre ele le-am pus iarasi la frigider.
Am întins o foaie cu grosime de aproximativ 5 mm.Am decupat 12 discuri,cu un diametrul ceva mai mare decât diametrul pe care-l are forma de briose în partea de sus.


Am asezat apoi discurile astfel obtinute în forma de briose,presând astfel încât sa îmbrace peretii formei.


Am pus un strat de pesmet din piscoturi gem,crema mascarpone,iarasi gem.




Din aluatul ramas am taiat alte 12 discuri,de data aceasta ele având diametrul formei,pentru ca le –am folosit pentru a acoperi tartele.


Am pus tava la cuptor,la 180 de grade pentru 30-35 de minute.
Tartele nu se vor rumeni,doar se vor colora putin.
Fiind un aluat cu unt,ele se vor scoate foarte usor din forma.
Dupa ce s-au racit,le-am pudrat cu zahar.



S-aveţi poftă!



2 comentarii: