Pages - Menu

duminică, 26 noiembrie 2017

Tort cu mango şi mousse de piersici




Rămăsesem  multă vreme  cu gândul la tortul Gabrielei.Doar că mă gândeam că nu o să găsesc mango foarte bine copt,cu atât mai puţin piure de mango cum a folosit ea.
După îndelungi căutări am găsit un mango mai de Doamne ajută ş am completat cu piersici din compot.
Fiind aniversarea mamei,ocazia a fost tocmai potrivită.
Mă bucur că şi de data aceasta am reuşit să fac un tort delicios,care a fost apreciat de toţi cei care l-au gustat.Foarte aromat şi răcoros,cu multe fructe.
La mulţi ani Mamei mele,viaţă lungă şi multă multă sănătate.





Ingrediente:
Blat ( forma cu  diametrul 28 cm):
5 oua
120 g zahar
2,5 linguri faina
2,5 linguri gris
2,5 linguri cacao
2,5 linguri miere de albine
50 ml lapte
100 ml ulei
1 plic praf de copt
Sare
 Jeleu de zmeura:
250 ml sirop de zmeura
3 foi gelatina(5 g)
Boabe de coacaze rosie

Mousse de piersici:
500 g piersici din compot
600 g smântâna pentru frisca(eu am folosit smântâna Solomomescu 30% grasime)
7 foi gelatina (12g)
1 ligura miere de albine

Jeleu-crema de mango şi piersici:
1 buc mango foarte copt
200 g piersici din compot
200 g crema mascarpone
6 foi gelatina (10 g)
1 plic tort jelee incolor
Sirop din compot

Pentru ornat:
Fructe  de physalis,coacaze rosie




Mod de preparare:
Eu am pregatit mai întâi jeleul de zmeura.
Foile de gelatina le-am hidratat cu putina apa rece.
Am încalzit siropul si am pus  gelatina scursa de apa.
Am amestecat pâna ce aceasta s-a topit.
Am turnat totul într-o forma cu diametrul de 18 cm,în care am pus o folie.
Am pus forma la congelator.
Daca vreti sa câştigati ceva timp puteti sa faceti tot acum si  piureul de piersici pentru mousse.
Am pregatit apoi blatul de tort.
Pentru blat am separat galbenusurile de albusurile celor 5 oua.
Intr-un bol am amestecat faina,grisul,cacaoa si praful de copt.
Am pus mierea în lapte si le-am încalzit putin,fara a fierbe.
Am mixat galbenusurile cu zaharul si am adaugat câte putin laptele cu miere.
Dupa ce zaharul s-a dizolvat,am turnat si uleiul în fir subtire,mixând la viteza mica.
Am adaugat apoi ingredientele uscate.
Am mixat albusurile cu un praf de sare si le-am încorporat usor în  crema de galbenusuri.
Am turnat compozitia în forma pregatita cu hârtie de copt si am pus la cuptor la 180 de grade pentru 20 de minute.
Este util sa verificati cu o scobitoare daca este copt.
L-am scos pe un gratar sa se raceasca.
Am pregatit si mousse-ul de piersici.
Am hidratat foile de gelatina în apa rece.
Am pasat piersicile cu putin sirop,în Blenderul Breville obtinând un piure fin.
Am încalzit piureul,am pus foile de gelatina scurse de apa si am amestecat pâna ce aceasta s-a topit.




Am lasat sa se raceasca.
Am mixat smântâna,am adaugat o lingura de miere.
Nu trebuie sa obtinem o spuma foarte ferma,astfel textura va fi mai cremoasa.
In frisca obtinuta ,am încorporat piureul de piersici.



Am pus la frigider ca sa prinda consistenta.
Intre timp am pus blatul pe un platou,l-am însiropat foarte putin cu sirop din compot,apoi am pus inelul reglabil în jurul lui.
In mousse-ul de piersici am adaugat si câteva piersici taiate cubulete.
Peste blatul de tort am pus jumatate  cantitatea de mousse,apoi am asezat jeleul de zmeura.


Peste acesta am pus restul de mousse,am nivelat si am pus la frigider.
Pentru  jeleul-crema am hidratat foile de gelatina cu apa rece.
Daca aveti mango foarte copt,e bine.
Mie mi s-a parut ca totusi nu este,asa ca l-am taiat cubulete si l-am fiert putin în sirop de piersici.
Am pasat mango împreuna cu piersicile cu ajutorul blenderului.
Am încalzit piureul obtinut,am pus gelatina si am amestecat pâna s-a topit.
Am lasat sa se raceasca,apoi am amestecat cu crema mascarpone.
Am turnat compozitia peste mousse-ul de piersici. Si am nivelat.
Tort jelee-ul l-am pregatit cu sirop din compot.
Am amestecat continutul unui plic de tort jelee cu 250 ml sirop,am fiert circa 1 minut si apoi am turnat deasupra tortului.
Incercati sa-l turnati în centrul tortului,dar sa va miscati destul de repede pentru ca se va închega rapid,tortul fiind foarte rece.
Cu un cutit subtire am desprins marginea tortului de inelul detasabil,apoi  am scos inelul.
Am ornat cu fructe physalis si coacaze rosie.







S-aveţi poftă !!!

6 comentarii:

  1. Un tort de senzatie ai facut, Dia! ❤ La mulți ani cu sănătate, mamei tale! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Dia, ce splendoare de tort, ce sectiune dementiala! Oau! Arata de milioane! Foarte, foarte apetisant! Sunt mai mult decat convinsa ca s-a devorat tot. Inca o data multi ani cu sanatate mamei, sa va dea Doamne Doamne ani buni si linistiti alaturi de dansa. Minunat tortul, te felicit din inima!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Laura,pentru urari si aprecieri.
      Chiar daca complimentele tale ma coplesesc,stiu insa ca sunt sincere.
      Foarte foarte gustos a fost si da,am salvat doar 2 felii aseara :)))) Una era pentru vecina.
      O imbratisare mare si de la noi.

      Ștergere
  3. Arată bestial, tortul tău, iar culorile, o splendoare!
    Și ce poze frumoase! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Meri.
      Chiar mi-a iesit si frumos si gustos.De obicei imi iese cand il pregatesc pentru mama.
      Te imbratisez cu drag.Pupici

      Ștergere