Pages - Menu

luni, 28 mai 2018

Tort cu vişine şi ciocolată



De multe ori nu este necesar să ne complicăm pentru a pregăti ceva delicios.
Cam aşa a fost şi cu acest tort.Cum mai aveam încă un borcan de vişine pentru prăjituri,am zis să le combin cu o cremă de ciocolată şi un blat pufos şi însiropat.
Zis şi făcut!Nu-mi rămâne decât să aştept musafiri.



Ingrediente:
Blat pandişpan(tava cu diametrul de 20cm):
4 oua mari
5 linguri zahar
5 linguri faina
2 linguri ulei
Sare
Vanilie
Coaja de lamâie

 Crema de ciocolată:
250 g ciocolata 50% cacao
350 smântâna pentru frisca
250 g mascarpone
1 lingura miere de albine

Vişine în jeleu:
Vişinele dintr-un borcan de 420 ml
Siropul de la vişine + înca 100 ml sirop
1 lingura amidon

Sirop:
200 ml apa
2 linguri zahar
Zeama de lamâie

Glazura:
80 g ciocolata
3-4 linguri lapte
30 g unt
1 lingura miere de albine





Mod de preparare:
Pentru blat,am separate galbenusul de albusul oualor.
Galbenusurile le-am amestecat cu uleiul si vanilia.
Albusurile le-am mixat cu un praf de sare.
Cand spuma a devenit ferma,am adaugat treptat zaharul mixând în continuare.
Am încorporat galbenusurile cu ajutorul unei palete,apoi faina.
Am pus compozitia în tava pregatita si am pus la cuptor la 180 de grade,pentru 30 de minute.
Am lasat blatul sa se raceasca în cuptor.
Pentru sirop am fiert ingredientele,apoi l-am lasat sa se raceasca.
Am scurs visinele de sirop.Am diluat amidonul cu putina apa rece,l-am pus apoi peste sirop.
Am pus vasul pe foc mic si am amestecat cu un tel pâna ce s-a îngrosat.
Am pus visinele si l-am lasat sa se raceasca.
Pentru crema de ciocolata,am topit ciocolata pe baie de aburi,am înfierbântat 200 ml smântâna pentru frisca si am pus-o peste ciocolata.
Am omogenizat,am lasat-o sa se raceasca.Am pus-o apoi la frigider pentru o ora.
Am mixat restul de 150 ml smântâna.
Am scos ciocolata de la frigider,am mixat-o.Am adaugat apoi mascarponele si la final am încorporat usor frisca.
Am taiat blatul în doua,l-am însiropat.
Peste blat am pus crema de ciocolata si jeleul de vişine în cercuri concentrice.
Am acoperit cu cel de-al doilea blat.
Am  îmbracat tortul cu crema de ciocolata.
Pentru glazura,am pus toate ingredientele pe baie de aburi.
Când ciocolata s-a topit,am lasat-o  putin sa se racoreasca si am pus-o deasupra tortului.
L-am mai lasat la frigider câteva ore.Va fi mult mai bun daca este foarte rece.


S-aveţi poftă !

Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu