Pages - Menu

sâmbătă, 27 februarie 2021

Ruladă din aluat fraged cu umplutură de nucă

 

 


Incredibil de bună,aluatul sfărâmicios,cu gust de unt,umplutura de nucă,scorţişoară şi marmeladă de zmeură.

Se pregăteşe atât de uşor,nu necesita timpi de aşeptare,doar timpul de coacere.

Mamei îi plac astfel de aluaturi şi vroiam să pregătesc ceva cu nucă.

M-a inspirat aceasta reţetă.Eu am avut mai multă umplutură deoarece am adăugat şi marmelada de zmeură.

Cantităţile ajung pentru doua rulade.




Ingrediente:

Pentru foaia de aluat:

600 g faina

200 g unt 82% grasime

140 g zahar

250 g smântâna

2 galbenusuri de ou

1 plic praf de copt

Sare

Vanilie

Coaja de lamâie

 

Pentru umplutura:

400 g nuca prajita si macinata

125 ml lapte

Scortisoara

Vanilie

2 linguri marmelada de zmeura

2-3 linguri de zahar daca este necesar

 

Am mai folosit albusul oualor pentru uns si zahar praf pentru pudrat.

 



Mod de preparare:

Intr-un castron am pus faina,praful de copt,sarea,zaharul,untul rece dat pe razatoarea cu ochiuri mari,smântâna,galbenusurile de ou si aromele.



Am framântat doar cât sa se omogenizeze toate ingredientele.

Am pus aluatul la frigider cât am pregatit umplutura.

Am prajit si macinat nuca.Am pus laptele caldut,scortisoara,vanilia si la final marmelada de zmeura.



Am scos aluatul de la frigider si l-am împartit în doua.



Am întins doua foi dreptunghiulare,am pus umplutura,le-am rulat lasând capatul foii dedesubt,pentru a nu se desface la copt.



Am sigilat capetele,introducând marginile în interior,mai mult pentru aspect neavând o umplutura curgacioasa.

Am asezat cele doua rulade într-o tava în care am pus o foaie de copt.

Am lasat putina distanta între ele,deoarece vor creste la copt.

Am batut usor albusul si am uns deasupra rulada.



Am pus la cuptor,la 180 de grade pentru 35 de minute.

Aluatul va crapa putin la copt,dar asta nu va fi nici o problema.



Dupa ce s-au copt,le-am lasat sa se raceasca pe un gratar,le-am presarat cu zahar pudra si le-am feliat.

Va trebui feliat cu grija deoarece se sfărâma foarte usor.

 


S-aveţi poftă !!

 

 


Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu