Pages - Menu

joi, 8 aprilie 2021

Prajitura cu bezea , migdale si nuci

 



Cum vremea e destul de capricioasa,am zis sa ies din starea de leneveala si sa pregatesc un desert cu care sa ne rasfatam  în weekend.

O prajitura care cu siguranta nu are putine calorii,fiind si destul de dulce.

Dar este foarte gustoasa.Blatul umed combinat cu jeleul acrisor si bezeaua crocanta s-au potrivit de minune.

Asa ca lasam mustrarile de constiinta pentru mai tarziu si savuram prajitura.

Daca doriti o prajitura mai înalta,puteti sa folositi o tava mai mica ca si dimensiune.

 





Ingrediente:

Blat(tava de 38x25 cm):

200 g unt 82% grasime

170 g Green Sugar sau zahar

2 linguri iaurt

2 linguri lapte

4 galbenusuri de ou

220 g faina
1 plic praf de copt

Sare

Vanilie

 

Jeleu:

200 ml sirop fructe de padure

2 linguri amidon alimentar

 

Bezea:

4 albusuri de ou

180 g zahar pudra

1 lingura zeama de lamâie

Sare

3 linguri faina de migdale

 

Am mai avut nevoie de miez de nuca.

 



Mod de preparare:

Am pregatit jeleul.

Am diluat amidonul cu putina apa rece,l-am amestecat cu siropul si apoi    l-am fiert la foc mic pâna ce s-a îngrosat.

L-am lasat sa se raceasca.

Pentru blat,am mixat untul cu Green Sugar(zahar),am adaugat  pe rând cele 4 galbenusuri,mixand dupa fiecare.



Am pus cele doua linguri de iaurt.

Faina am amestecat-o cu praful de copt si sarea si le-am pus peste amestecul de unt.Am adaugat si cele doua linguri de lapte si vanilia.

Trebuie sa obtinem o compozitie destul de groasa.

Am pregatit tava în care am pus hârtie de copt.

Am pus compozitia pentru blat si am întins-o uniform.Deasupra am pus jeleul pregatit  la început.




Peste jeleu am presarat miez de nuca.



Intre timp am preîncalzit cuptorul la 180 de grade.

Am mixat albusurile cu un praf de sare.Când compozitia a facut “ţepi”,am adaugat treptat zaharul pudra,mixand  dupa fiecare repriza adaugata.

In bezea am pus o lingura de zeama de lamâie si 3 linguri de faina de migdale(migdale macinate).




Am pus bezeaua peste blat si cu ajutorul unei linguri am format valuri.

Am presarat iar miez de nuca.



Am introdus tava la cuptor pe treapta cea mai de jos pentru 45 de minute.

Puteti sa verificati la 35 de minute sa vedeti daca bezeaua s-a întarit suficient  si daca blatul este copt.

Dupa ce am scos-o din cuptor am lasat-o sa se raceasca si apoi am servit.





 

Să vă fie de folos!

 

 


Un comentariu: