Pages - Menu

miercuri, 30 aprilie 2014

Tort cu ciocolată,cremă de şampanie şi fructe de pădure


Tortul acesta l-am făcut pentru o aniversare şi tare aş fi vrut să fie deosebit.Ca de obicei,accentul îl pun pe gust,dar încerc să-l fac să fie şi aspectuos.De regula când străduinţa este mare,apar şi tot felul de peripeţii.Mai întâi mi s-a stricat unica tava pentru tort din dotare şi pentru că-l vroiam neaparat rotund,am folosit o cratiţă,care însă s-a dovedit a fi prea mică.La momentul respectiv nici nu ştiam că sunt atâţia invitaţi că l-aş fi făcut dreptunghiular. Pentru acest tort am ales o combinaţie de multă ciocolată,crema de şampanie şi un jeleu de fructe de pădure.Mie mi-a placut în mod deosebit .Sper c-a fost şi pe placul celor care au gustat din el.Nu am secţiune,de aceea am pus poze intermediare ca să înţelegeţi cum arata la interior.Reţeta este lungă dar nu este complicată,am vrut doar să detaliez cât mai mult. 

Ingrediente:
Pentru blat cacao:
  • 5 oua
  • 140 g faina
  • 200 g zahar
  • 50 ml ulei
  • 20 g cacao
  • 1 lingurita praf de copt
  • Sare
Pentru crema de ciocolata cu lapte:
  • 200 g ciocolata cu lapte
  • 300 ml frisca lichida
  • Esenta rom
Pentru crema de şampanie:
  • 400 ml sampanie
  • 100 g ciocolata alba
  • 2 galbenusuri de ou
  • 2 linguri zahar pudra
  • 10 g gelatina granulata
  • Vanilie
  • 300 ml frisca lichida
Pentru jeleul de fructe de padure:
  • 400 g fructe de padure (zmeura,afine,mure,coacaze rosii)
  • 1 lingura amidon alimentar
  • 3-4 linguri zahar
Pentru crema de ciocolata cu mascarpone:
  • 100 g ciocolata 74% cacao
  • 2 linguri zahar pudra
  • 200 ml frisca lichida
  • 150 g crema mascarpone
  • 1 lingura lichior de ciocolata
Pentru glazura de ciocolata:
  • 100 g ciocolata 74 % cacao
  • 1 lingura ulei
  • 1 lingura miere de albine
  • 2 linguri zahar pudra
Pentru decor:
  • Bombonele de ciocolata
  • Ciocolata pentru ornamente
       Mod de preparare :
Blatul de tort si crema de ciocolata cu lapte le-am pregatit cu o zi înainte.
Pentru blat am procedat în felul urmator:
Ouale le-am mixat cu zaharul ca pentru pandişpan 15-20 de minute pâna si-au triplat volumul.

Faina am amestecat-o cu cacaoa,sarea si praful de copt apoi am încorporat-o usor , cu ajutorul unui tel în crema de oua.
La final am adaugat uleiul câte putin amestecând tot cu telul.
Am pus amestecul în tava (am folosit o cratita cu diametrul de 23 cm în care am pus hartie de copt) si am pus la cuptor la 180 minute pentru 35-40 de minute.Verificati cu o scobitoare când este copt.
Foarte important sa nu deschideti cuptorul decât când credeti ca ar fi copt deja.
Am lasat blatul sa se raceasca în cuptor.


Pentru crema de ciocolata cu lapte,am încalzit frisca pâna la punctul de fierbere,am pus ciocolata rupta bucati si am amestecat cu telul pâna s-a topit.Am pus romul,am lasat sa se raceasca,apoi am pus la frigider pana a doua zi.
A doua zi am mixat amestecul pâna am obtinut o crema pufoasa.
Nu prea mi-a placut culoarea deschisa a cremei,dar in contrast cu glazura si cealalta crema,a fost ok.



Pentru jeleul de fructe,am pus fructele cu zahar sa lase sirop,am  pus sa fiarba,când a dat în clocot,am luat de pe foc si am pus amidonul.
Am pus iarasi pe foc ,amestecând pâna s-a îngrosat.
Am lasat sa se raceasca.
Am pregatit apoi crema de sampanie.
Gelatina am pus-o sa se hidrateze cu putina apa rece.
Galbenusurile le-am mixat cu cele doua linguri de zahar pudra.Am adaugat apoi sampania.
Am pus amestecul pe foc mic sa fiarba 10-15 minute.Am amestecat tot timpul  sa nu se lege de cratita.

Dupa acest timp am adaugat ciocolata alba rupta bucati si am amestecat sa se topeasca.
Am pus vanilia si dupa ce s-a racorit putin am pus gelatina ,pe care am încalzit-o putin la microunde.
Dupa ce s-a racit,am pus amestecul la frigider pâna am mixat frisca.
Cred ca l-am lasat cam mult pentru ca s-a întarit prea mult.

Am adaugat crema de ou si sampanie în frisca mixata si am lasat-o deoparte pâna am asamblat tortul.

Blatul l-am taiat pe orizontala,obtinând astfel 3 blaturi.
Nu a fost nevoie sa-l insiropez,fiind foarte pufos.
Peste primul blat am asezat un strat de jeleu de fructe,apoi crema de sampanie si crema de ciocolata cu lapte.
Am pus cel de-al doilea blat,jeleu de fructe,crema de sampanie si un strat de crema de ciocolata cu lapte,apoi al treilea blat.

In exteriorul tortului am pus toata crema  ramasa de ciocolata cu lapte,mai putin deasupra tortului,unde am pus glazura.
Pentru glazura,am topit ciocolata pe baie de aburi,am adaugat 2 linguri de zahar pudra si o lingura de miere de albine(asta pentru ca ciocolata cu 74% cacao e foarte amara) apoi am pus lapte pâna am obtinut consistenta dorita.
Pentru glazura e mai bine sa folosim lapte decat frisca,glazura va avea un luciu mai frumos.
Am lasat sa se raceasca glazura atât cât s-o pot întinde.
Am mai pus apoi putin pe aburi ca sa fie mai fluida sa se prelinga pe margine.
Crema de ciocolata si mascarpone ,pe care am folosit-o la decor este la fel de simplu de pregatit.
Ciocolata am topit-o cu frisca pe baie de aburi si am lasat-o sa se raceasca.
La final am adaugat lichiorul de ciocolata.
Crema mascarpone am mixat-o cu cele doua linguri de zahar pudra,apoi am amestecat-o cu ciocolata racita.


Pentru ornamentele de ciocolata,am topit ciocolata si cu ajutorul unei pungi am facut niste forme(cam nereusite ).
Am ornat cu bilute de ciocolata.


Să aveţi poftă !!!!!

2 comentarii: