Pages - Menu

luni, 26 mai 2014

Brownies cu zmeură şi cremă de mentă

     

 Un desert minunat,foarte răcoros,poate înlocui cu brio chiar şi o îngheţată.
Chiar dacă ingredientele par multe,este o reţetă care se prepară foarte uşor.



Ingrediente:
Pentru blat:
250 g unt
200g zahar brun
4 oua
250 g faina
2 linguri cacao
150 ml lapte
2 linguri cafea ness
½ plic praf de copt
50 ml lichior cherry
Zmeura
Sare
Pentru cremă:
150 g ciocolata alba
150 ml frisca lichida(Hulala)
250 g crema Mascarpone
10 g gelatina
150 ml sirop de menta
150 ml frisca
Cateva picaturi colorant verde (optional)
Pentru glazura:
150 g ciocolata cu lapte
2 linguri frisca lichida
1 lingura miere de albine


Mod de preparare:
Am pregatit mai întâi blatul.
Untul,zaharul,cacaoa,laptele si cele doua linguri de cafea,le-am pus pe baie de aburi pâna s-au topit si s-au omogenizat.
Am lasat sa se raceasca,am pus lichiorul.
Am separat galbenusurile de albusuri.
Am pus galbenusurile pe rând în amestecul ciocolatos,încorporându-l bine pe fiecare.
Faina am amestecat-o cu praful de copt si am pus-o în amestecul preparat.
Albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare,apoi le-am încoporat usor în compozitie cu o paleta.

Am pus amestecul într-o tava în care am pus hârtie de copt ,am pus deasupra zmeura si am dat la cuptor pentru 35-40 de minute.
Am folosit o tava de 35x22 cm,daca  doriti un blat mai subtire puteti folosi o tava mai mare.

Am preparat apoi crema.
Ciocolata alba am pus-o impreuna cu 150 ml frisca pe baie de aburi si am topit-o.
Am racit amestecul si l-am lasat la frigider cam 2 ore, dupa care l-am mixat pâna a devenit o crema.
Am pus gelatina la hidratat cu putina apa rece.
Am mixat restul de 150 ml frisca.
Am mixat crema Mascarpone,am amestecat-o cu crema de ciocolata.
Am încalzit siropul de menta.Am încalzit gelatina la microunde(sa nu o fierbeti!!!) si am pus-o peste siropul caldut.
Am lasat sa se racoreasca,apoi am pus cate o lingura de sirop peste crema,mixand continuu.
La final am pus si frisca în crema,amestecând cu o paleta.

Am pus crema peste blatul racit si am mai lasat la frigider jumatate de ora.
Am pastrat putina crema pentru moaţele de deasupra.
Dupa acest timp,am taiat prajitura cuburi,apoi am pregatit glazura.
Am topit ciocolata rupta bucati cu frisca si mierea pe baie de aburi.
Am pus glazura peste cuburi ( a fost cam putina) si am ornat cu restul de crema.


Am mai lasat putin la rece.

6 comentarii:

  1. De multa vreme imi doresc sa fac o prajitura cu crema de menta si nu stiam cum sa o fac. Majoritatea retetelor foloseau esenta de menta si atat, iar asta nu as fi numit-o "crema de menta". Cu sirop e altceva, asa mai zic si eu, prajitura arata minunat, felicitari! Dar unde gasesc sirop de menta? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona,eu mi-am luat de ceva vreme siropul de menta de la Carrefour.Era un sirop in ambalaj/sticla metalic.Foarte bun si concentrat.Am luat mai mult ca tare mi-a placut.Chiar o sa ma uit daca nu este si la Auchan pentru ca noi nu avem Carrefour la Baia Mare.

      Ștergere
    2. Multumesc pentru raspuns, o sa caut la Carrefour, sper sa gasesc.

      Ștergere
    3. Am pus poza cu recipientul la reteta de tort cu ciocolata si menta.Vad ca e chiar marca lor Carrefour,posibil doar la ei sa se gaseasca ceea ce am eu.

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Multumesc Timi.Chiar acum ma gandeam cum sa fac un tort si o sa fac crema asta de menta si muuuulta ciocolata.Pupici

      Ștergere