Pages - Menu

luni, 19 mai 2014

Ruladă cu cremă de zmeură


Nici nu ştiu cum să vă explic cam ce pofte am când văd zmeură.Imi şi imaginez zeci de feluri de deserturi de tot felul.De dimineaţă spuneau la TV că e producţie record la zmeură şi întradevăr era plină piaţa de dimineaţă,dar la un preţ care m-a făcut să reevaluez numărul cobinaţiilor de făcut.Totuşi am pus puţină la congelator şi am făcut şi un desert minunat.M-am declarat chiar mulţumită de aspectul ruladei,care se ştie că nu e punctul meu forte.Dar dacă mi-a reuşit blatul de pizza,o să-mi reuşească cândva şi o ruladă perfectă.
Gata,nu mai scriu că doar nu-i articol aici şi pe voi vă interesează reţeta nu poveştile mele.



Ingrediente:
Pentru foaia de rulada:
3 oua întregi +2 albusuri de ou
5 linguri de zahar
4 linguri faina
3 linguri ulei
Vanilie
Sare
5 g praf de copt
Cateva boabe de zmeura

Pentru jeleul de zmeura:
500 g zmeura
4 linguri zahar
2 linguri amidon

Pentru crema:
250 g crema Mascarpone
2 linguri zahar pudra
¾ din jeleul de zmeura pregatit
200 ml frisca lichida
Zmeura

Pentru ornat:
 200 ml Frisca si zmeura

Mod de preparare:
Am pregatit mai întâi foaia de rulada.
Am separat albusurile de galbenusuri.
Albusurile ,5 la numar(doua ramase de la maioneza),le-am batut bine cu un praf de sare.
Când spuma a început sa faca „ţepi” am adaugat pe rând câte o lingura de zahar.
Galbenusurile amestecate cu 3 linguri de ulei le-am pus peste albusuri si am amestecat usor cu o paleta.
Faina amestecata cu praful de copt,am încorporat-o la urma.
Am pus compozitia în tava mare a aragazului (40x42 cm)tapetata cu hârtie de copt si deasupra am pus putina zmeura.

Am pus tava la cuptor pentru 15-20 de minute.
Am scos blatul,l-am presarat cu zahar pudra si l-am rasturnat pe o alta hârtie de copt.
Apoi l-am rulat încet împreuna cu hârtia.
L-am lasat sa se raceasca.
Am pregatit apoi jeleul de zmeura.
Am amestecat zmeura cu zaharul.Siropul lasat l-am folosit ca sa umezesc amidonul.
Am pus zmeura într-o cratita pe foc,am lasat sa fiarba 2-3 minute,apoi am adaugat siropul cu amidon si am amestecat pâna când s-a îngrosat.
L-am lasat sa se raceasca.

Am mixat frisca si am lasat-o la frigider.
Crema Mascarpone am mixat-o cu 2 linguri de zahar pudra,am adaugat apoi ¾ din jeleul de zmeura,restul l-am folosit ca sa ung foaia.
Am pus si frisca în crema.

Am desfacut usor blatul,l-am uns cu un strat de jeleu de zmeura,apoi am pus crema,câteva boabe de zmeura si am rulat din nou.



Am ornat cu frisca , putina crema ramasa si  zmeura.
Am lasat la frigider câteva ore.
Daca as fi gasit frisca naturala de care folosesc de obicei,ar fi fost PERFECT pe gustul meu.



Poftă bună !
Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu