Pages - Menu

marți, 3 februarie 2015

Guguluf cu lamâie şi afine


Un  chec delicios ,în forma de guguluf,formă pe care o folosesc cam rar.

Un desert pe care-l asociez cu o zi de Duminică petrecută în familie.


 Ingrediente:
  • 225 gr unt
  • 180 gr zahar
  • 225 gr faina
  • 4 oua
  • Esenta de vanilie
  • O lingura de mac
  • 2 linguri de cacao
  • Sare
  • ½ plic praf de copt
  • Coaja de lamaie (optional)
  • afine
  • Unt pentru uns forma
Sirop:
  • 100 ml apa
  • 100 gr zahar
  • Zeama de la doua lamâi


Mod de preparare:

Untul se mixeaza cu zaharul.Se adauga pe rand cele 4oua ,mixand bine dupa fiecare.Adaugam faina amestecata cu sarea si praful de copt.Punem esenta de vanilie si coaja de lamaie optional.
Luam separat 3 linguri de compozitie.
In compozitia ramasa punem o lingura de mac si  afinele si amestecam usor.
 Cacaua o amestecam cu o lingura de apa calduta si apoi cu compozitia pastrata.
Punem compozitia cu mac in forma de guguluf pe care am tapetat-o cu unt si faina.


Mai presaram cateva afine,apoi punem compozitia cu cacao.Cu ajutorul unei furculite,amestecam putin cele doua compozitii.


Punem in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru 35-40 de minute.Verificam cu o scobitoare(eu am folosit un betisor pentru frigarui,forma fiind destul de adanca) cand este copt.Scobitoarea trebuie sa iasa curata atunci cand este gata.
Intre timp preparam siropul.Fierbem toate ingredientele pana cand se topeste zaharul.
Scoatem checul din cuptor ,il intepam cu o furculita,eu m-am folosit de acelasi betisor de frigarui.Apoi turnam siropul cat inca este fierbinte.Lasam putin pana cand siropul va fi absorbit complet,apoi rasturnam pe un platou.
Pudram cu zahar sau punem o glazura.



Pofta buna!!!!

4 comentarii:

  1. Ce bun si ce frumos a crescut!
    Aaa si imi place liliacul ala de mor! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A crescut frumos desi forma mea e ingusta si adanca.Tot vreau s-o schimb.
      Abia astept liliacul si primavara plina de culoare. Pupici

      Ștergere
  2. Un guguluf frumos si delicios ai facut, felicitari! :)

    RăspundețiȘtergere