Pages - Menu

vineri, 12 noiembrie 2021

Clătite – reţeta de bază

 


Clătitele sunt mereu alegerea cea mai uşoară când vrem ceva dulce dar nu vrem să ne complicăm prea mult.

Mai ales că,în funcţie de preferinţe,le putem adăuga umplutură dulce ori sărată.

De puţin timp am postat pe blog şi reţeta de clătite cu dovlecel ,reţetă pe care o pregătesc foarte des.

Poate vă place şi reţeta de clătite cu spanac.

De obicei pun cantităţile fără a le cântări,dar pentru ca mulţi dintre voi m-aţi întrebat despre reţetă,de data aceasta am cântărit ingredientele.

Pâna la urmă nu este nimic complicat,aproape şi un copil le poate pregăti.

S-ar putea ca diferenţa să o facă doar prezentarea.

Mie îmi plac clătitele mai subţirele,deci compoziţia este precum o smâtână mai subţire.

In funcţie de aceasta,mai puteţi sau nu adăuga făina.

Dacă doriţi,puteţi să adăugaţi mai multe ouă şi atunci veţi mări cantitatea de făina.

Eu nu cred că este necesar,am folosit uneori şi un ou sau două.Depinde însa de gustul fiecaruia.

Din cantităţile acestea mie mi-au ieşit 12-13 clatite,în tigaia de 22cm.



Ingrediente:

3 oua

300 ml lapte

200 ml apa minerala sau plata

50 ml ulei

260 g faina

½ lingurita sare

Ulei sau unt pentru uns tigaia

Optional: vanilie,coaja de lamâie daca le doriti dulci

Sau verdeturi daca le doriti sarate

 


Mod de preparare clatite:

Am batut cele 3 oua cu un praf de sare,am adaugat laptele,apa minerala si uleiul.

Pentru început am pus doar 200 g faina si am turnat peste ea amestecul lichid,amestecând cu un tel ca sa nu se faca cocoloase.

Am mai adaugat restul de faina,pâna la consistenta dorita.

Daca totusi ati adaugat prea multa faina,mai puteti subtia cu putin lapte.

Acum se pot adauga aromele daca ati ales sa le folositi.Eu am pus vanilie si coaja de lamâie pentru ca am ales varianta “dulce”.

Am pregatit tigaia si uleiul pentru uns tigaia.

Va trebui sa coaceti clatitele la foc mediu.Daca focul este prea mare,ele se vor arde foarte repede,iar daca este prea mic,se vor îmbiba de ulei/unt  pâna sa se coaca.

Am încins tigaia,am pus o picatura de ulei distribuind-o pe toata tigaia,apoi am pus cu un polonic compozitia de clatite în tigaie,înclinâd tigaia pentru ca aceasta sa se distribuie uniform.

Daca doriti clatite subtiri,nu puneti prea multa compozitie în tigaie.

Când deja clatita s-a uscat putin la suprafata si marginea se dezlipeste usor de tigaie,puteti sa întoarceti cu grija clatita pe partea cealalta.Cam 2 minute ar trebui sa dureze pâna se coace pe o parte.

Eu stiu de la mama mea ca “faţa” clatitei este cea care se coace ultima.Cred ca e si mai aspectuoasa.

Continuam la fel cu toate celelalte clatite.

Le puteti servi cu gem/dulceata,branza dulce ori sarata,crema de branza,sirop de artar sau miere,cu ciuperci si orice umplutura va este pe plac. 



Eu le-am pus o umplutura de crema mascarpone si frisca si niste pere posate în sirop de zmeura.

Să vă fie de folos!

 

 

 


Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu