Pages - Menu

duminică, 15 martie 2015

Clătite bănăţene


Un desert foarte simplu de preparat,pe care eu l-am îmbunătăţit cu un sos de zmeură,sos care i-a dat un plus de savoare.

Pentru clătite puteţi să folosiţi şi altă reţetă care vă este pe plac.Ingredientele au fost pentru 9 clatite,una s-a mâncat înainte de a ajunge în tavă.



Ingrediente clatite:
2 oua
Faina cât sa obtinem un aluat  ca o smântâna subtire
300 ml lapte
2 linguri iaurt
2 linguri ulei
1 lingura zahar
Coaja de lamâie
vanilie
Sare

Ingrediente crema de brânză:
600 g brânza de vaci
2 linguri smântâna
100 g zahar
Coaja de lamâie
Vanilie

 Ingrediente sos de zmeura:
200 ml sirop de zmeura
1 lingura amidon

Ingrediente crema de vanilie:
4 galbenusuri
120 g zahar
200 g smântâna
vanilie

Ingrediente bezea:
4 albusuri
150 g zahar pudra
Zeama de lamâie
O lingura amidon


Mod de preparare:
Am pregatit mai întâi clatitele.
Pentru acestea puteti sa folositi orice reteta care va este pe plac.
Eu am batut ouale cu un praf de sare,am adaugat iaurtul,uleiul,lapte si faina pâna am obtinut consistenta dorita.
Se adauga si aromele.
Am copt clatitele într-o tigaie ceramica deci nu am avut nevoie de ulei.
Daca le coaceti într-o tigaie obisnuita,adaugati putin ulei la fiecare clatita.


Pentru crema de brânza am mixat bine toate ingredientele.


Pentru sosul de zmeura,am amestecat siropul de zmeura cu amidonul si l-am fiert la foc mic pâna s-a îngrosat putin.

Pentru crema de vanilie,am mixat foarte bine galbenusurile cu zaharul,apoi am adaugat smântâna si vanilia.


Am pregatit o tava de yena,pe care am uns-o cu putin unt.
Am umplut clatitele cu crema de brânza si am pus peste brânza sos de zmeura.

Le-am împachetat si le-am asezat în vas.



Peste clatite am turnat crema de vanilie si apoi am pus tava la cuptor la 180 de grade pâna ce crema a început sa se întareasca.Cam 20 de minute am lasat eu.


In acest timp am pregatit bezeaua.
Am mixat foarte bine albusurile si apoi am adaugat pe rand zaharul pudra.
La final am pus zeama de la jumatate de lamâie si o lingura de amidon.


Am scos tava din cuptor si am pus deasupra bezeaua.


Am redus focul la 150 de grade si am mai lasat la cuptor 50 de minute.
Le-am lasat sa se raceasca în cuptor.
Nu prea mi-a placut cum a iesit bezeaua,dar insist,odata si odata tot o sa iasa cum vreau.




     Poftă bună !!!!

2 comentarii:

  1. Fata draga, arata de revista! Sa-ti mai zic ca m-am deshidratat de cand ma uit la ele fiindca salivez incontrolabil? :">

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ha haaaaaaaaa ,multumesc Alina.
      Ma bucur ca-ti plac. Pupici

      Ștergere